اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وعده عضو کمیسیون کشاورزی به مردم بهمئی:

سد مارون زمین‌های کشاورزی بهمئی را سیراب می‌کند

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون کشاورزی مجلس‌ وعده داد با پیگیری‌های انجام شده و رایزنی با وزیر جهاد کشاورزی، پروژه آبرسانی کشاورزی از سد مارون به منطقه بهمئی اجرایی شود.

سد مارون زمین‌های کشاورزی بهمئی را سیراب می‌کند
حجت‌الاسلام سید علی‌محمد بزرگواری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با اشاره به آغاز کلنگ‌زنی سد سیاه‌شیر بهمئی و آثار خوب آن برای کشاورزی این شهرستان اظهار کرد: شهرستان بهمئی با داشتن زمین‌های مرغوب کشاورزی تنها در بحث آب دارای برخی مشکلات است که در آینده نزدیک با اجرایی کردن عملیات چند سد، این مشکلات برطرف می‌شود.
نماینده سه شهرستان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که این استان آبریزهای زیادی در فصول باران‌زا دارد، عنوان کرد: این آب‌ها در این فصول بی‌جهت هدر می‌رفت که با دعوت از کمیسیون کشاورزی مجلس در سال گذشته و بازدید آن‌ها از این وضعیت استان ما، اعتبارات خوبی برای کهگیلویه و بویراحمد در این بخش در نظر گرفته شد.
بزرگواری ادامه داد: به همین خاطر چند‌ سد خاکی برای مهار آب‌های استان در فصل‌های باران‌زا در نظر گرفته شد که هم‌اکنون چند تا از این سدها همچون کوه‌گل و سد ایلی‌آباد بهمئی در حال مطالعه هستند و چند سد دیگر نیز از جمله سد سیاه‌شیر بهمئی کلنگ‌زنی شده و عملیات اجرایی آن‌ها به زودی آغاز می‌شود.
وی به خصوصیات سد سیاه‌شیر بهمئی و پیش‌بینی در مورد بازدهی آن پس از اجرایی شدن و بهره‌برداری از آن اشاره کرد و افزود: به دلیل وجود باران‌های سیل‌آسا در منطقه بهمئی، آب زیادی بیهوده در سه فصل بهار و پاییز و زمستان در این منطقه جاری می‌شود که با ایجاد دو سد سیاه‌شیر و ایلی‌آباد از این نعمت بزرگ خدادادی استفاده بهینه خواهیم کرد.
عضو کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاد کشاورزی با اعتباری افزون بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان قدم در راه ساخت این سد می‌گذارد که لازم است همه ما و مسئولان اجرایی استان در این راه برای کم کردن مشکلات مردم بهمئی در این بخش به کمک جهاد کشاورزی بشتابیم.
حجت‌الاسلام بزرگواری با اشاره به نشست‌های مستمر خود با وزرای جهاد کشاورزی و نیرو برای برطرف کردن مشکلات آب کشاورزی و شرب منطقه بهمئی تصریح کرد: انتقال آب آشامیدنی از سد مارون به لیکک به مناقصه گذاشته شده و در همین راستا طبق قولی که از وزیر محترم کشاورزی گرفته‌ایم، عملیات انتقال آب مورد نیاز کشاورزی این رودخانه نیز به شهرستان بهمئی اجرایی می‌شود.
وی گفت: از همه ظرفیت و توان خودمان در کمیسیون کشاورزی و آب و خاک مجلس شورای اسلامی برای تامین آب مورد نیاز این شهرستان‌ها و در کل همه مناطق این استان استفاده می‌کنیم که تا امروز نیز در این راستا از هرگونه تلاشی کوتاهی نکرده‌ایم.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول