اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر:

بیماری‌های انگلی و سالک در راه است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر گفت: با توجه به بررسی‌های آماری و رویه چند ساله، آبان ماه زمان پیک دوم بیماری‌های انگلی روده‌ای و آذرماه، پیک بیماری سالک است.

بیماری‌های انگلی و سالک در راه است
به  گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، حسن فخرایی شنبه شب در جمع اعضای شورای سلامت شهرستان دیر اظهار داشت: با توجه به آندمیک بودن منطقه در بحث بیماری سالک و همچنین وجود عوامل ایجاد کننده این بیماری در شهرستان در صورت عدم رعایت بهداشت و همکاری دیگر دستگاه‌ها، شاهد افزایش موارد بیماری سالک در منطقه هستیم. 
وی با اشاره به نقش اعضای شورای سلامت در تامین سلامت شهروندان افزود: عرصه سلامت یک گستره فراگیر شامل اجتماع، سازمان‌ها و بخش بهداشت و درمان است، بنابراین مبحث سلامت یک پدیده مستقل و با یک متولی مستقل نیست.
رئیس شبکه بهداشت و درمان دیر اضافه کرد: تحقق سلامت در جوامع همواره در سه سطح صورت می‌گیرد که سطح اول شامل پیشگیری از مخاطرات سلامت، سطح دوم شامل کنترل مخاطرات سلامت و سطح سوم شامل احیای ظرفیت‌های از دست رفته ناشی از مخاطرات سلامت است که اجرایی کردن این سه سطح بر عهده تمام دستگاه‌های اجرایی یک جامعه است.
دبیر شورای سلامت شهرستان دیر تاکید کرد: در بهترین حالت وزارت بهداشت تنها قادر است که 20 درصد روی سلامت جامعه تاثیرگذار باشد و 80 درصد مابقی بر عهده دیگر دستگاه‌ها است.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر با بیان اینکه در زمان پیک اول بیماری‌های انگلی روده‌ای که در اردیبهشت ماه بود عملکرد خوبی داشته‌ایم، گفت: همکاران ما در واحد مبارزه با بیماری‌ها با تلاش مضاعف و اجرای برنامه‌های مختلف موفقیت‌های و دستاوردهای بسیار خوبی در بحث بیماریابی، گزارش دهی، پیگیری، درمان، انجام اقدامات کنترلی، مه پاشی، طعمه‌گذاری و سم‌پاشی داشته‌اند که منجر به تقدیر معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان از آنان شده است.
وی همچنین به مصوبات جلسه گذشته اشاره کرد و گفت: اکثر مصوبات جلسه قبل اجرایی شده است و تنها در بحث جمعه بازار و بازدید مشترک از آن مکان مشکل داریم که شهرداری باید اقدام موثری در این زمینه داشته باشد.
معاون فرماندار دیر نیز با بیان اینکه دو نعمت سلامت و امنیت در اسلام بر آن تاکید زیاد شده است، گفت: تمام دستگاه‌ها باید به وظایف ذاتی خود در قبال حفظ و ارتقای سطح سلامت شهروندان عمل کنند و با فعالیت و همکاری یکدیگر به مصوبات شورا، ضمانت اجرایی بخشند
مصطفی فخرایی با تاکید بر اهمیت رعایت مسایل بهداشتی توسط کشاورزان و برخورد با افراد متخلف،گفت: کمیته‌ای متشکل از نمایندگان شبکه بهداشت و درمان، بخشداری‌ها و جهادکشاورزی برای بررسی نحوه استفاده از کود مرغی در مزارع تشکیل و با افراد متخلف که سلامت شهروندان را به خطر می‌اندازند وفق مقررات برخورد قانونی شود.
وی با هشدار به کشاورزانی که به توصیه‌های مسئولان بهداشتی و کارشناسان جهاد کشاورزی در ارتباط با نحوه استفاده از کود مرغی اهمیت نمی‌دهند خواستار ایجاد محدودیت در ارائه نهادهای کشاورزی از قبیل سوخت، کود شیمیایی، ادوات و دنباله بندهای کشاورزی و... به آنان شد.
امام جمعه بردخون نیز با اشاره به شروع فصل کشاورزی و استفاده از کود مرغی در مزارع گفت: وفور مگس و بروز بیماری سالک معلول استفاده از کود مرغی است و ما باید به‌جای مبارزه با معلول با علت به وجود آورنده آن مبارزه کنیم و به جای ممانعت از مصرف سبزیجات باید از آبیاری مزارع با فاضلاب‌ها جلوگیری کرد
حجت‌الاسلام سیدحسین رکنی حسینی افزود: صاحبان مزارع و زمین‌های کشاورزی که معمولا در مزارع کار نمی‌کنند اجازه ندارند به خاطر منافع شخصی سلامت کشاورزان و افراد جامعه را به خطر بیاندازند.
در ادامه این جلسه گزارش‌هایی از وضعیت بیماری‌های انگلی روده‌ای در شهرستان، میزان اجرای مصوبات جلسه قبل و روند بیماری سالک در سال 84 تا 90  توسط کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیر ارائه شد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول