اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی فارس خبر داد:

کمبود اعتبار برای مقابله با بیماری‌های دامی فارس

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان فارس گفت: به دلیل کمبود اعتبارات عمرانی مصوب استانی، امکان پوشش کامل ایمنی دام‌ها در مقابل بیماری‌ها وجود ندارد.

کمبود اعتبار برای مقابله با بیماری‌های دامی فارس
به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، بیژن دهقانی که بعد از ظهر امروز به مناسبت روز ملی دامپزشکی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، اظهار داشت: از استاندار این استان درخواست داریم در تخصیص اعتبارات بیشتر در زمینه مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و دام اداره کل دامپزشکی استان فارس را حمایت کند.
دهقانی در تشریح مشکلات این اداره کل ابراز داشت: کاهش 30 درصدی نیروهای دولتی در پنج سال اخیر نیز تکاپو را از این اداره کل گرفته و همچنین با کمبود امکانات و تجهیزات مواجه هستیم.
وی به دیگر مشکلات اداره کل دامپزشکی استان فارس اشاره و از مهم‌ترین آنها را سنتی بودن و پراکندگی مراکز تولید و دامداری‌های روستایی و عشایری، نبود آزمایشگاه رفرانس، محدودیت تولید برخی داروها، سموم و مواد بیولوژیک و واکسن‌ها، عدم حمایت کامل تسهیلاتی از دامداران و شاغلان فنی بخش دامپزشکی، عدم ساماندهی کشتارگاه‌های دام و خطر شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و کم‌توجهی به نقش حاکمیتی فعالیت‌های دامپزشکی برشمرد.
دهقانی تصریح کرد: یکی از معضلات دیگر دامپزشکی کشتارگاه‌های غیر بهداشتی و سنتی بود که در چند ساله اخیر کشتارگاه‌های صنعتی در شیراز، کازرون و مرودشت ایجاد شده است.
وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ساخت هشت کشتارگاه صنعتی در شهرستان‌های فارس از جمله جهرم، فسا، ممسنی و فیروزآباد در حال انجام است.
این مدیرکل افزود: در حال حاضر از 34 کشتارگاه موجود در فارس چهار کشتارگاه صنعتی است و امیدوارم با برنامه‌ریزی توسعه کشتارگاه‌های صنعتی مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان فارس همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌ها و افتخارهای استان فارس در عرصه دامپزشکی اشاره و اضافه کرد: در این استان بیش از 10 درصد تولیدات دامی کشور تولید می‌شود و در تولید گوشت سفید و قرمز کشور استان برتر هستیم.
وی ادامه داد: استان فارس همچنین یکی از ترمینال‌های مهم نگهداری و حمل و نقل آبزیان ساحلی، استان برتر در زمینه تولید خوراک دام طیور، استان برتر در زمینه تولید و بسته‌بندی تخم‌مرغ، استان برتر در تولید شیرخام، استان برتر در تولید واکسن‌های آبزیان و تولید و پخش داروهای دامپزشکی است.
بیژنی ادامه داد: برای نخستین بار در کشور نیز تولید واکسن آبزیان در این استان در دست تولید است.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول