اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کشورهای همجوار؛

وضعیت نامناسب بهداشت دام عامل انتقال بیماری است

خبرگزاری فارس: رئیس شورای نظام دامپزشکی کشور گفت: وضعیت نامناسب بهداشت دام در کشورهای همجوار از عوامل منتقل‌کننده بیماری‌های دامی در کشور است.

وضعیت نامناسب بهداشت دام عامل انتقال بیماری است
احمد شریعتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: مجاورت ایران با کشورهایی چون افغانستان، پاکستان و عراق که از تشکیلات منسجم در دامپزشکی و امکانات علمی و آزمایشگاهی پایینی برخوردارند به همین خاطر است که بیماری‌هایی مانند تب برفکی به وجود می‌آید و به سرعت منتقل می‌شود.
رئیس شورای نظام دامپزشکی کشور افزود: با ایجاد پست‌های قرنطینه‌ای و کمربند ایمنی توانسته‌ایم تا حدودی جلوی ورود این آلودگی‌ها و بیماری‌ها را بگیریم.
وی در ارتباط با بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بیان داشت:50 درصد از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان از طریق حیوان منتقل می‌شود و اگر اقدامات دامپزشکی در کشور نباشد، جامعه سالم نخواهیم داشت .
شریعتی به اهمیت نقش دامپزشکی در هفته سلامت اشاره کرد و گفت: به خاطر اهمیتی که این حرفه دارد یک روز از هفته سلامت به دامپزشکی اختصاص یافته است.
رئیس شورای نظام دامپزشکی کشور اظهار داشت: وضعیت دامپزشکی در استان خراسان رضوی از دامپزشکی کشور تبعیت می‌کند و یکی از معضلات این حرفه این است که میزان فارغ التحصیلان دانشکده دامپزشکی با فرصت‌های شغلی که مرتبط با این رشته است همخوانی ندارد.
وی افزود: بسیاری از فارغ التحصیلان دختر در رشته دامپزشکی، توانایی فعالیت را در مناطق دور افتاده و محروم ندارند و این در حالی است که در مشهد و دیگر شهرها با مشکل بیکاری دامپزشکان مواجه هستیم.
وی در ادامه افزود: با توجه به سختی که حرفه دامپزشکی دارد، افرادی که در این حرفه مشغول به کار هستند باید 30 سال کار کنند تا طبق ضوابط از تسهیلات اختصاص یافته استفاده کنند.
رئیس شورای نظام دامپزشکی کشور خاطر نشان کرد: برای اینکه مردم با نقش و وظایف دامپزشکی آشنا شوند، وظایف رسانه‌ها و مسئولان مرتبط این است، مردم را نسبت به این امر آگاه سازند.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول