اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

تصادفات موتوری همچنان پیشتاز حوادث در قم‌

خبرگزاری فارس: آمار بالای تصادفات موتوری و تعداد مصدومین این حوادث، مسئله‌ای است که باید مورد توجه جدی مسؤلان ذی‌ربط قرار گیرد.

تصادفات موتوری همچنان پیشتاز حوادث در قم‌
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در تازه‌ترین آماری که از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اعلام شده، تعداد 980 مورد تصادفات موتوری در شهریور امسال به ثبت رسیده است.
نکته‌ مهم و قابل ذکر، آمار بسیار بالای مجروحان این تصادفات است که در طولانی مدت به موضوعی نگران‌کننده تبدیل می‌شود.
براساس گزارشی که از سوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم انتشار یافته است، هزار و 328 نفر در این تصادفات دچار مصدومیت شده‌اند که 446 نفر به صورت سرپایی و 882 نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.
در اینجا این موضوع مطرح می‌شود که آیا ظرفیت تخت‌های بیمارستان استان آن هم در طول مدت یک ماه، جوابگوی این تعداد مصدوم است؟ و آیا مراکز درمانی فرصت کافی برای درمان دیگر بیماران مراجعه‌کننده را پیدا می‌کنند؟
این مشکل در ظاهر مسئله ساده و کم‌اهمیتی بوده اما دارای تبعات جبران‌ناپذیری است، تکمیل شدن ظرفیت تخت‌های بیمارستانی و محدود شدن خدمات به بیماران از جمله این تبعات است.
کم شدن خدمات درمانی سبب به وجود آمدن نارضایتی در بین تمام اقشار جامعه می‌شود و چه بسا ممکن است نوعی نگاه بدبینانه نسبت به مسئولان را نیز به دنبال داشته باشد.
با برگزاری جلسات متعدد بدون نتیجه، نمی‌توانیم این مشکل و معضل را برطرف کنیم چرا که رفع این گونه موارد نیاز به عزمی جدی از سوی مسؤلان مرتبط با این امر دارد.
اعمال جریمه‌های سنگین، توقیف وسیله نقلیه و تغییر قانون در کوتاه مدت شاید راه خوبی به نظر نرسد، چرا که تجربه نشان داده است که با تحمیل کاری از پیش نمی‌رود.
فرهنگ‌سازی مقوله‌ای است که در مورد مسائل مختلف مطرح و بعد به فراموشی سپرده می‌شود. در این زمینه نیز فرهنگ‌سازی صورت گرفت اما ثمربخش نبود و اگر مسؤلان امر مدعی هستند که در بحث فرهنگ‌سازی موفق بوده‌اند پس آمار بالای تصادفات را چگونه می‌شود توجیه کرد؟
آمار بالای تصادفات در حال حاضر تمام ظرفیت درمانی شهر را درگیر خود کرده است و مطمئنا اگر برای آن چاره‌اندیشی نشود به مشکلی حاد تبدیل می‌شود.

===============
یادداشت: از حبیب خیرخواه
===============
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول