اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی استان زنجان خبر داد:

کاهش 40 درصدی تصادفات در زنجان

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی استان زنجان با بیان اینکه از آغاز سال جاری 40 درصد تصادفات کاهش یافته است، گفت: 70 درصد صدمات ناشی از تصادفات از ضربه به سر و نداشتن کلاه ایمنی اتفاق می‌افتد.

کاهش 40 درصدی تصادفات در زنجان
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یحیی شرفی صبح امروز در مراسم نواخته شدن زنگ انضباط اجتماعی در مدرسه پسرانه شاهد زنجان اظهار داشت: کاهش 40 درصدی تصادفات حاصل تلاش نیروی انتظامی و همیاران پلیس حاضر در جاده‌ها بوده است.
وی افزود: دانش‌آموزان و همیاران پلیس با همکاری کردن با پلیس می‌توانند تاثیر بسزایی در کاهش تصادفات و خسارات وارده ناشی از تصادفات داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان زنجان یادآور شد: نزدیک به 70 درصد صدمات ناشی از تصادفات از ضربه به سر و نداشتن کلاه ایمنی اتفاق می‌افتد.
وی یادآور شد: در صورتی‌که دانش‌آموزان و همیاران پلیس آگاهی‌های لازم را به موتور سیکلت ‌سواران در زمینه عواقب همراه نداشتن کلاه ایمنی دهند درصد بسیاری از خسارات کاهش پیدا می‌کند.
شرفی ادامه داد: ابلاغ آگاهی‌های لازم در خصوص رعایت موارد ایمنی در زمینه نحوه بستن زنجیر موتور سیکلت نیز از مواردی است که دانش‌آموزان می‌توانند به اطرافیان خود آموزش دهند.
وی تصریح کرد: نحوه صحیح بستن موتور سیکلت در معابر موجب کاهش 60 درصدی سرقت موتور سیکلت می‌‌شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان تصریح کرد: اجرای طرح همیاران پلیس اقدام بسیار خوبی بوده و با استقبال دانش‌آموزان مواجه شده است.
وی با اعلام شعار امسال هفته نیروی انتظامی با عنوان سهم من در امنیت و آرامش یادآور شد: دانش‌آموزان و همیاران پلیس نقش بسیار تاثیرگذاری در این زمینه دارند.
شرفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر روزانه چندین نفر در اثر تصادف و خسارات جانی ناشی از آن جان خود را از دست می‌‌دهند.
وی بیان کرد: علاوه بر خسارات جانی تصادفات در جاده‌ها موجب وارد آمدن خسارات مالی بسیاری نیز به افراد حادثه دیده می‌شود.
فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در دین اسلام گفت: در بیش از 80 مورد در قرآن کریم به تعلیم و تربیت و جایگاه ویژه آن در اسلام اشاره شده است.
شرفی اضافه کرد: هیچ موضوعی به اندازه جایگاه تعلیم و تربیت با اهمیت نبوده و تاکید بر آن صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: همه افرادی که در حال حاضر به جایگاه‌های والا در مدارج مختلف دست یافته‌اند زمانی دانش‌آموز بوده و تربیت یافته مدارس هستند.
فرمانده انتظامی استان زنجان همچنین آگاه‌سازی افراد جامعه و آموزش افراد در زمینه مسائل ترافیکی و راهنمایی و رانندگی نیز از جمله موضوعاتی برشمرد که تاثیر ویژه‌ای در کاهش خسارات و تصادفات دارد.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول