اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی مازندران خبر داد:

کاهش 40 درصدی تصادفات در مازندران

خبرگزاری فارس: فرمانده انتظامی مازندران از کاهش 40 درصدی تصادفات در شش ماه گذشته در استان خبر داد.‌

کاهش 40 درصدی تصادفات در مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، سردار علیرضا مسکنی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه نماز جمعه امروز ساری گفت:‌ هفته نیروی انتظامی فرصتی است تا مسئولان ناجا در سراسر کشور بتوانند گوشه‌ای از عملکرد خود را به اطلاع مردم برسانند.
وی با اشاره به اینکه مردم مازندران مددکار ناجا هستند، افزود: بالاترین سطح مشارکت نیروی انتظامی با مردم است.
مسکنی با بیان اینکه طی شش ماه اخیر بیش از 150 هزار مورد تماس با 110 برقرار شده است، تصریح کرد:‌ مردم در این تماس‌ها کمک، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی از پلیس می‌خواستند.
این مسئول با اشاره به اینکه امروز پلیس برای حفظ آرامش و امنیت مردم، نیازمند مشارکت‌های مردمی است، ادامه داد:‌ ماموریت‌های ما بدون مشارکت‌های مردمی یا انجام نمی‌شود و یا به صورت ناقص انجام می‌شود.
مسکنی با بیان اینکه کمال استقبال را از دیدارهای مردمی داریم، گفت:‌ با لباس مقدس سربازی، نوکری مردم را انجام می‌دهیم و امروز از مردم تقاضا دارم در همه مسائل با نیروی انتظامی همکاری و مشارکت داشته باشند.
فرمانده انتظامی مازندران با اشاره به اینکه طی شش ماه گذشته بیش از 40 مورد عملیاتی انجام دادیم، یادآور شد:‌ در کمترین زمان عرصه را برای برهم زنندگان امنیت تنگ خواهیم کرد.
وی بیان داشت‌:‌ مازندران از استان‌های پرتردد در مسیرهای جاده‌ای است و مردم باید برای رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی مساعدت لازم را داشته باشند.
مسکنی خاطرنشان کرد:‌ رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی باعث زیرساخت‌های امنیتی می‌شود.
وی با اشاره به اینکه 34 درصد از تصادفات کشور مربوط به موتورسیکلت‌ها است، افزود:‌ در این تصادف‌ها افراد به راحتی کشته می‌شوند.
این مسئول با بیان اینکه طی شش ماه گذشته حدود 40 درصد کاهش تصادفات و حدود چهار درصد کاهش تلفات را داشته‌ایم، تصریح کرد: مازندران استانی است که در پایان هفته و در کوچک‌ترین تعطیلات، وضعیت خاص پیدا می‌کند.
فرمانده انتظامی مازندران وضعیت امنیتی مازندران را بسیار مطلوب عنوان کرد و گفت: با کمترین جرائم خشن در مازندران مواجه هستیم که شاید در طول سال به تعداد انگشتان دست باشد.
مسکنی با اشاره به کشف بیش از 800 کیلوگرم مواد مخدر طی شش ماه گذشته، تصریح کرد: بحث مواد مخدر یک بحث بین المللی و فراکشوری است که دشمن توانسته از این راه به ما ضربه وارد کند.
این مقام انتظامی با بیان اینکه مرز مشترک ما با افغانستان که سالانه بیشترین تولید مواد مخدر دنیا را دارد، اضافه کرد:‌ نیروی انتظامی هر هفته در مرزهای شرقی کشور در راه مبارزه با این بلای خانمان سوز شهید می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه خانواده‌ها آگاه باشند، یادآور شد:‌ مواد مخدر شکل جدیدی به خود گرفته و امروز حجم کشفیات ما در زمینه مواد مخدر صنعتی بیشتر از مواد مخدر سنتی است.
وی با بیان اینکه خطر در کمین همه ما است، ابراز داشت:‌ نباید لحظه‌ای غافل بوده و از صفر تا 100 این موضوع را از پلیس انتظار داشته باشیم.
مسکنی با اشاره به اینکه نخستین قدم در این راه بنیاد خانواده است، گفت:‌ اگر خانواده به نقش خود به خوبی عمل کند دیگر نیازی به کار پلیسی نیست.
این مسئول با بیان اینکه امروز ایران و جمهوری اسلامی به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر است و همه دنیا هم این موضوع را فهمیده است، خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی در این مقوله  سهم بسیار بالایی دارد.فرمانده انتظامی مازندران عنوان کرد: در سال گذشته حدود 90 نفر شهید در راستای مبارزه با مواد مخدر داشتیم.
وی گفت‌: مبارزه با جرائم اخلاقی از ماموریت‌های ویژه ما است و با این افراد قطعا مقابله می‌کنیم.
مسکنی با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات اجتماعی و اخلاقی ناشی از استفاده از ماهواره است، متذکر شد:‌ ماهواره حریم خانواده‌ها را نابود می کند و مانند علم شیطان است که برخانه‌ها نصب می‌شود.
فرمانده انتظامی مازندران در پایان اذعان داشت:‌ در راستای جمع آوری آنتن‌های ماهواره به عنوان جرم مشهود فعالیت می‌کنیم.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول