اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان:

برای کاهش تصادفات اجرای مقررات به تنهایی کافی نیست

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان گفت: تنها اجرای مقررات عامل کاهش تصادفات نیست.

برای کاهش تصادفات اجرای مقررات به تنهایی کافی نیست
علیرضا حسنی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه زیر ساخت‎های مهندسی همزمان با اجرایی مقررات و گشت نامحسوس می‎تواند به بهبود خطرات ترافیکی کمک کند، اظهار داشت: احداث کمربندی گرگان، گالیکش و تکمیل کمربندی در مینودشت باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد چرا که بیشتر معضلات در این راستا به دلیل نبود راه‎های مناسب است.
وی با بیان اینکه وجود وسائل نقلیه کشاورزی با سرعت کم در خیابان‎ها عاملی برای حوادث ترافیکی است، افزود: رویکرد استان در بحث کاهش تصادفات باید برگردد به تقاطع غیرهمسطح چون اکثر تقاطع‎های که وجود دارد وسایل کشاورزی با سرعت کم‎عبور می‎کنند و باید عبور تعریف شده‎ای در این راستا داشته باشیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان نیز با بیان اینکه تصادفات موتورسوران و عابران فوق‎العاده بالا است، گفت: در سال گذشته از میزان 436 نفر کشته 195 مورد مربوط به موتورسوران و 95 مورد آن مربوط به عابران بوده است که میزان 67 درصد از تلفات را به خود اختصاص داده‎اند.
حسنی ادامه داد: برخورد با موتورسوران عامل بیشترین کشته در استان و باید این مسئله دغدغه خاطر برای مسئولان و دستگاه‎های امر باشد و تنها با پازل پلیس راه حل این مسئله امکان‎پذیر نیست. 
گفتنی است، فاصله نزدیک شهرها و روستاها را از جمله عوامل بسیار مهم بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سوانح جاده‎ای گلستان است.
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی از تعداد 436 کشته 12 ماهه سال گذشته، تعداد 95 نفر معادل 22 درصد، عابر پیاده و از تعداد 3 هزار و 42 مجروح تعداد 318 نفر معادل 11 درصد کل مجروحان را عابران پیاده تشکیل دادند.
بر اساس این آمار، از تعداد 221 کشته ناشی از تصادفات رانندگی در پنج ماهه نخست امسال در سطح جاده‎های استان، 30 نفر معادل 14 درصد عابران پیاده و از یک‌هزار و 540 نفر مجروح نیز تعداد 181 نفر معادل 12 درصد کل مجروحان، عابران پیاده بوده‎اند.
فاصله نزدیک شهرها و روستاها، وجود اراضی کشاورزی در حاشیه جاده، و نبود زیرگذر مخصوص عابران پیاده از جمله عوامل بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سوانح رانندگی جاده‎های استان است.
عبور ترافیک جاده‎ای از بین مناطق مسکونی و همچنین وجود 128 روستا در حاشیه جاده نیز از جمله عوامل بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سطح جاده‎های استان بوده است.
تسریع در ساخت کمربندی شهرها و انتقال ترافیک جاده‎ها به خارج از مناطق مسکونی، ایمن‎سازی محدوده زیر پل‎های هوایی برای عابران پیاده با نصب حفاظ مناسب و ایجاد پل زیرگذر مخصوص عابران پیاده از جمله راهکارهای پیشنهادی پلیس استان در راستای کاهش تلفات عابران پیاده است.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول