علیرضا حسنی امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در گرگان با بیان اینکه زیر ساختهای مهندسی همزمان با اجرایی مقررات و گشت نامحسوس میتواند به بهبود خطرات ترافیکی کمک کند، اظهار داشت: احداث کمربندی گرگان، گالیکش و تکمیل کمربندی در مینودشت باید در دستور کار مسئولان قرار گیرد چرا که بیشتر معضلات در این راستا به دلیل نبود راههای مناسب است.
وی با بیان اینکه وجود وسائل نقلیه کشاورزی با سرعت کم در خیابانها عاملی برای حوادث ترافیکی است، افزود: رویکرد استان در بحث کاهش تصادفات باید برگردد به تقاطع غیرهمسطح چون اکثر تقاطعهای که وجود دارد وسایل کشاورزی با سرعت کمعبور میکنند و باید عبور تعریف شدهای در این راستا داشته باشیم.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گلستان نیز با بیان اینکه تصادفات موتورسوران و عابران فوقالعاده بالا است، گفت: در سال گذشته از میزان 436 نفر کشته 195 مورد مربوط به موتورسوران و 95 مورد آن مربوط به عابران بوده است که میزان 67 درصد از تلفات را به خود اختصاص دادهاند.
حسنی ادامه داد: برخورد با موتورسوران عامل بیشترین کشته در استان و باید این مسئله دغدغه خاطر برای مسئولان و دستگاههای امر باشد و تنها با پازل پلیس راه حل این مسئله امکانپذیر نیست.
گفتنی است، فاصله نزدیک شهرها و روستاها را از جمله عوامل بسیار مهم بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سوانح جادهای گلستان است.
بر اساس آمارهای پزشکی قانونی از تعداد 436 کشته 12 ماهه سال گذشته، تعداد 95 نفر معادل 22 درصد، عابر پیاده و از تعداد 3 هزار و 42 مجروح تعداد 318 نفر معادل 11 درصد کل مجروحان را عابران پیاده تشکیل دادند.
بر اساس این آمار، از تعداد 221 کشته ناشی از تصادفات رانندگی در پنج ماهه نخست امسال در سطح جادههای استان، 30 نفر معادل 14 درصد عابران پیاده و از یکهزار و 540 نفر مجروح نیز تعداد 181 نفر معادل 12 درصد کل مجروحان، عابران پیاده بودهاند.
فاصله نزدیک شهرها و روستاها، وجود اراضی کشاورزی در حاشیه جاده، و نبود زیرگذر مخصوص عابران پیاده از جمله عوامل بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سوانح رانندگی جادههای استان است.
عبور ترافیک جادهای از بین مناطق مسکونی و همچنین وجود 128 روستا در حاشیه جاده نیز از جمله عوامل بالا بودن میزان تلفات عابران پیاده در سطح جادههای استان بوده است.
تسریع در ساخت کمربندی شهرها و انتقال ترافیک جادهها به خارج از مناطق مسکونی، ایمنسازی محدوده زیر پلهای هوایی برای عابران پیاده با نصب حفاظ مناسب و ایجاد پل زیرگذر مخصوص عابران پیاده از جمله راهکارهای پیشنهادی پلیس استان در راستای کاهش تلفات عابران پیاده است.
انتهای پیام/ح20
اخبار مرتبط
-
کاهش 22 درصدی تلفات انسانی تصادفات در کرمان
-
کاهش 40 درصدی تصادفات در مازندران
-
75 درصد از تصادفات به دلیل عدم رعایت قانون است
-
کاهش 22 درصدی تصادفات برونشهری در اردبیل
-
کاهش 15 درصدی تصادفات رانندگی در قم
-
کاهش 54 درصدی خسارت تصادفات رانندگی در گیلان
-
کاهش تصادف رانندگی در محورها روستایی اردبیل
-
کاهش 37 درصدی فوتی تصادفات درونشهری در کرمان
-
کاهش 11 درصدی تصادفات جادهای در استان تهران
-
کسب رتبه نخست کرمان در کاهش تصادفات
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد
شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.