اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه اعلام کرد:

معرفی فرهنگ و آیین ‌کرمانشاه ‌در هفته فرهنگی استان در تهران

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در هفته فرهنگی کرمانشاه با برنامه‌ریزی که انجام داده بودیم با استفاده از هنرمندان کرمانشاهی در غرفه‌های متعدد و متنوع کرمانشاه را برای عموم مردم به تصویر کشیدیم.

معرفی فرهنگ و آیین ‌کرمانشاه ‌در هفته فرهنگی استان در تهران
جلیل رحیمی در گفت‌و‌گو با خبر‌نگار فارس در کرمانشاه درباره اهداف برگزاری هفته فرهنگی کرمانشاه در تهران افزود: هفته فرهنگی کرمانشاه از ‌10 تا 15 مهر‌ماه به منظور معرفی‌ فرهنگ و آیین کهن ‌استان به صورت بهتر و با نمود بیشتر به مردم داخل و خارج از کشور خصوصا ساکنان تهران‌‌ در کاخ موزه گلستان برپا شد.

*هنرنمایی کرمانشاهیان
وی خاطر‌نشان کرد: در این هفته آیین کهن کرمانشاه‌، آداب و رسوم و سنن استان توسط هنرمندان در معرض نمایش گذاشته شد و موسیقی سنتی و محلی و شب شعر با مضمون کرمانشاه‌شناسی برای مردم به اجرا درآمد.
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه یادآور شد: همه کسانی که به معرفی آداب و رسوم کرمانشاه در این هفته پرداختند، قصد داشتند تا کرمانشاه را بهتر از گذشته به عموم مردم معرفی کنند.
رحیمی تصریح کرد: در هفته فرهنگی استان کرمانشاه‌ ‌غرفه‌های متعددی از جمله صنایع دستی، گردشگری، مردم‌شناسی‌، چادر عشایری  و ... برای معرفی استان از جنبه‌های گوناگون برپا شده بود.

*طبخ غذاهای سنتی محلی
مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در کنار معرفی آداب و سنن کرمانشاه چند نمونه از غذاهای سنتی و محلی استان نیز برای بازدیدکنندگان طبخ شد.
وی درباره نحوه جمع‌آوری هنرمندان کرمانشاهی در کاخ گلستان گفت: از طریق آماری که از صنایع دستی گرفتیم هنرمندانی را که صاحب فن بودند و تمایل به حضور در هفته فرهنگی داشتند جمع‌آوری کردیم. 

*اشتیاق بازدید‌کنندگان خارجی
 مدیر‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اضافه کرد: غرفه‌های دایر شده در این هفته تنها گوشه کوچکی از توانمندی‌های استان کرمانشاه را به تصویر کشید.
وی در پایان گفت: بازدید‌کنندگان خارجی با اشتیاق خاصی از غر‌فه‌های مختلف استان بازدید و فیلم و عکس تهیه می‌کردند.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول