اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری همدان خبر داد:

حضور همدان با 64 غرفه در هفته فرهنگی ارگ آزادی

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از حضور استان با 64 غرفه در هفته فرهنگی ارگ آزادی خبر داد.

حضور همدان با 64 غرفه در هفته فرهنگی ارگ آزادی
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله بیات ظهر امروز در نشست خبری از آغاز هفته گردشگری در همدان در پنجم مهرماه خبر داد و افزود: همزمان با روز جهانگردی و هفته گردشگری در همدان، زنگ گردشگری در مدرسه راهنمایی فرشچی همدان نواخته می‌شود.
وی ادامه داد: برپایی تور خبرنگاران برای بازدید از غار علیصدر و تالاب شیرین‌سو و بازدید از امان تاریخی و موزه‌های استان در این روز از جمله برنامه‌ها هفته گردشگری به شمار می‌رود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: در روز دوم هفته گردشگری مسابقه دوچرخه‌سواری جاذبه تا جاذبه از آرامگاه بوعلی تا موزه دفاع مقدس به مناسبت تقارن هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برپایی کارگاه آموزشی تصریح کرد: کارگاه آموزشی دوروزه آموزش و بازاریابی گردشگری و فروش در صنعت جهانگردی و هتلداری و اعطای گواهینامه به مدت دو روز در سالن علمی- کاربردی اداره تعاون برگزار می‌شود.
بیات تجلیل فعالان در عرصه گردشگری خبر داد و خاطرنشان کرد: سمینار هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری با حضور دست‌اندرکاران حوزه گردشگری در نهم مهر در تالار فجر برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: برگزاری مراسم جشن شیره‌پزی در روستای مانیزان از روستاهای هدف گردشگری در 11 مهر ماه از ساعت 16 تا 18 و جشن گردوتکانی در شهرستان تویسرکان از 10 تا 13 مهر ماه برگزار می‌شود تا بتوانند در جذب گردشگر مؤثر باشند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع ‌دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: نمایشگاه زیباترین و ابتکاری‌ترین طرح صنایع‌دستی و نمایشگاه اتومبیل‌های قدیمی و اهدا جایزه به قدیمی‌ترین و زیباترین اتومبیل نیز یکی دیگر از برنامه‌ها در این هفته است که در محل باغ نظری از ساعت 16 تا 18 برگزار می‌شود.
وی در ادامه با اشاره به حضور همدان در هفته فرهنگی استان‌ها در تهران ادامه داد: در این هفته‌ها که در شش هفته برنامه‌ریزی شده است در هر هفته، شش استان برنامه خود در مجموعه سعدآباد، نیاوران و ارگ آزادی برگزار می‌کنند.
بیات شاره به اینکه بوشهر و همدان در هفته سوم در ارگ آزادی هفته فرهنگی و گردشگری خود را آغاز می‌کنند، افزود: یکی از مسائلی که در هفته فرهنگی مطرح است، این است که محوریت کار با مسائل فرهنگی است اما ارائه توانمندی‌های استان‌ها در این هفته می‌تواند مؤثر در جذب گردشگری برای استان باشد.
وی با اشاره به اینکه همدان با ظرفیت 64 غرفه از 9 مهرماه کار خود را در تهران آغاز می‌کند، اذعان داشت: 19 غرفه با رشته‌های مبلمان و منبت، مصنوعات چرمی، فلزی، حکاکی روی چرم، نقاشی زیر لعابی، سفال و سرامیک، سفال آب‌نما، معرق، شیشه، نقاشی روی سفال و... به رشته‌های صنایع‌دستی استان همدان اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان بیان داشت: چهار غرفه تلفیقی از سوغات محلی استان همدان از شهرستان‌های همدان، ملایر، نهاوند و تویسرکان و دو غرفه در اختیار غداهای محلی گذاشته شده است.
وی با بیان اینکه 22 غرفه به دستگاه‌های اجرایی استان اختصاص یافته است، تصریح کرد: ارشاد اسلامی، تبلیغات، صدا و سیما، دانشگاه آزاد، موزه تاریخ طبیعی، شهرداری همدان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، بنیاد حفظ آثار، بنیاد بوعلی سینا، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و امور عشایر هر کدام غرفه‌هایی را برای ارائه توانمندی‌‌های همدان نظر گرفته‌اند.
بیات شاره به اینکه هشت غرفه مربوط به میراث فرهنگی و گردشگری است، خاطرنشان کرد: مجتمع تفریحی و توریستی تله کابین گنجنامه و علیصدر هر کدام یک غرفه دارند، و قهوه‌خانه سنتی، پرده‌خوانی، شاهنامه‌خوانی و نقالی نیز هر کدام در طول هفته فرهنگی برنامه خاصی دارند.
وی یادآور شد: دفاتر خدمات مسافرتی پل ارتباطی مسافر و استان هستند و از اهرم‌های بسیار تأثیرگذار است که در نمایشگاه ارگ آزادی غرفه‌ای به این امر اختصاص یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان همدان از نقالی و پرده‌خوانی روزانه در محل نمایشگاه خبر داد و افزود: در مدت برگزاری نمایشگاه مراسم آئینی کوسه گلین، خوازمنی، شعرخوانی با گویش همدانی، گروه‌های آئینی، موسیقی سنتی و پاپ و... در این نمایشگاه برگزار می‌شود.
وی در پایان از برگزاری نمایشگاه گردو در پارک نبوت تویسرکان خبر داد و افزود: از 10 تا 13 مهر ماه جشن گردو تکانی در تویسرکان برگزار می‌شود که در نمایشگاهی در حدود 20 غرفه در پارک نبوت برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول