اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کرمانشاه در آیینه کاخ موزه گلستان

خبرگزاری فارس: فضای حاکم بر غرفه‌ها در کاخ گلستان آنقدر جذاب و دیدنی بود که دلم نمی‌آمد از آن دل بکنم انگار تمام استان کرمانشاه در یکجا جمع شده بود.

کرمانشاه در آیینه کاخ موزه گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، هفته فرهنگی کرمانشاه به مدت یک هفته در کاخ موزه گلستان تهران برگزار شد و با چیدمان جالبی در غرفه‌ها فرهنگ، آداب و رسوم و سنن استان کرمانشاه به نمایش درآمد.
تاریخ مطبوعات، صنایع دستی، گردشگری، سیاه چادر، موسیقی سنتی، غذاهای سنتی و... از جمله مواردی بود که در این هفته در معرض دید عموم قرار گرفت.
از جمله مواردی که در میان این غرفه‌ها بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت طبخ غذاهای سنتی از جمله آش عباسعلی بود که بازار گرمی داشت و صف طولانی برای آن تشکیل می‌شد.
همچنین پخت بژی شیرینی مخصوص کرمانشاه که به صورت داغ داغ به فروش می‌رسید نیز علاقه‌مندان خاص خود را در این هفته پیدا کرده بود.  
نوای موسیقی‌های سنتی و محلی نیز بعد از‌ ظهرها فضای خاصی را در کاخ موزه گلستان ایجاد می‌کرد و شنیدن آن هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد.
اما حضور همشهریانمان با لباس محلی کردی در برخی از غرفه‌ها از جمله نکات جالب دیگری بود که مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفته بود البته در این بین عد‌ه‌ای از هنرمندان نیز در غرفه‌ای مشغول دوخت این لباس‌های زیبا بودند که گردشگرا‌ن خارجی را به خود جذب کرده بود و از آن عکس و فیلم تهیه می‌کردند.  
صنایع دستی همچون گلیم، گیوه و سوغات کرمانشاه از جمله نان برنجی، کاک و نان خرمایی نیز فروش خوبی در این هفته داشت. 
فضای حاکم بر غرفه‌ها در کاخ گلستان آنقدر جذاب و دیدنی بود که دلم نمی‌آمد از آن دل بکنم انگار تمام استان کرمانشاه در یکجا جمع شده بود اما دیگر دیر شده بود و باید می‌رفتم تا به هواپیما برسم چرا که هیچ جا کرمانشاه نمی‌شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول