اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور:

موقوفات کشور به‌صورت مناسب مدیریت شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: موقوفات موجود در سطح کشور باید به‌صورت‌ مناسب مدیریت شود و تحقق این موضوع در راستای آشنایی مردم با نهاد وقف اهمیت بسیاری دارد.

موقوفات کشور به‌صورت مناسب مدیریت شود
حجت‌الاسلام علی محمدی در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار فارس اظهار داشت: در حال حاضر غفلت و عدم آشنایی مردم و مسئولان نسبت به واقفان موجود در سطح کشور یکی از مهمترین مشکلات موجود در جامعه است و این موضوع جایگاه نهاد وقف را در جامعه کمرنگ می‌کند.
وی به وجود موقوفات بسیاری در اصفهان اشاره کرد و افزود: موقوفات بسیاری در پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی وجود دارد و آشنایی مردم و به‌ویژه نسل جوان با واقفان و اشخاصی که مال خود را برای آیندگان وقف کرده‌اند در راستای فرهنگ‌سازی نهاد وقف در سطح جامعه نقش موثری دارد.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به ضرورت توجه ویژه به جایگاه نهاد وقف در جامعه تصریح کرد: موقوفات موجود در سطح کشور باید به‌صورت مناسب مدیریت شود و تمام حق و حقوق این موقوفات باید در راستای نیات مشخص شده برای آنها هزینه شود.
وی اضافه کرد: توجه به این موضوع به مشارکت و همگامی تمام مردم و مسئولان نیاز دارد و استیفای حقوق موقوفات باید از سوی مدیران و مسئولان حمایت و پشتیبانی شود.
محمدی به نگاه ویژه دین اسلام و بزرگان جامعه اسلامی به نهاد وقف اشاره کرد و گفت: مسئولان و مدیران جامعه امروز باید در راستای مدیریت موقوفات و نهاد وقف در چارچوپ دین اسلام و قوانین حرکت کنند و با تحقق این موضوع این نهاد بزرگ در سطح جامعه رشد پیدا می‌کند.
وی با اشاره به ضرورت تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در میان مردم تاکید کرد: تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف بیش از یک‌سال است که در سازمان اوقاف و امور خیریه مورد توجه مسئولان قرار گرفته و در حال حاضر این موضوع در سطح جامعه مورد غفلت واقع شده است.
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور به نتایج حاصل از توجه به تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف در سطح جامعه اشاره کرد و ادامه داد: با تحقق این موضوع بسیاری از نگرانی‌های مردم در ارتباط با وقف کردن اموال خود برطرف می‌شود و مردم به سوی نهاد وقف گرایش پیدا می‌کنند.
وی تصریح کرد: اعتماد‌سازی مردم به سوی دستگاه وقف با اطلاع‌رسانی مناسب در این زمینه محقق می‌شود و مردم باید بدانند سازمان اوقاف و امور خیریه و دستگاه وقف امانت‌دار مردم هستند.

انتهای پیام/ح20


این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول