اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه خبر داد:

ثبت 1440موقوفه بشرویه در سامانه موقوفات کشور

خبرگزاری فارس: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه از ورود اطلاعات یک‌هزار و 440 موقوفه و رقبه در سامانه جامع اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور خبر داد.

ثبت 1440موقوفه بشرویه در سامانه موقوفات کشور
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط عمومی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام و المسلمین دادخدا خدائی افزود: یکی از معضلات اساسی ادارات اوقاف و امورخیریه تاکنون، نبود چنین سامانه آماری با مشخصات و مختصات منحصر به فرد خود بوده است، چنان که در صورت نیاز ارائه گزارش و تهیه آمار و اطلاعات موردی با ضریب اطمینان اندک با مشکل مواجه می‌شدیم.
وی وجود آمار و اطلاعات مستند را شرط لازم برای موفقیت در برنامه‌ریزی و ارزیابی فعالیت‌ها دانست و افزود: ضرورت راه‌اندازی سامانه‌ای جامع که پاسخگوی نیازهای اطلاعاتی و مدیریت کاربردی مالی درآمدها و هزینه‌ها باشد یکی از نقاط بسیار مثبت سازمان اوقاف و امور خیریه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بشرویه ابداع و راه‌اندازی چنین سامانه‌ای با قابلیت بالا و جامع را مدیریت و مکانیزه کردن کلیه امور و فعالیت‌ها و به روز شدن اطلاعات موقوفات، بقاع و اماکن متبرکه و ایجاد هماهنگی آماری و اطلاعاتی و ارتباط منطقی و بستر نظارتی و مدیریتی و تحقق تدابیر نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان بر انجام و پیگیری این مهم دانست.
خدائی تصریح کرد: مشخصه این سامانه، مدیریت کردن و نظارت متمرکز سازمان اوقاف و امور خیریه در راس هرم بر آمار و اجرای نیات واقفین است.
وی افزود: اداره اوقاف وامورخیریه شهرستان بشرویه در ورود اطلاعات موقوفات و رقبات و بقاع متبرکه دومین شهرستان در سطح استان بوده است.
خدائی با اشاره به اهمیت ویژه ثبت این اطلاعات سامانه جامع موقوفات کشور گفت: پس از ثبت کامل اطلاعات مربوط به موقوفات، کلیه امورات جاری برای پیشبرد هر موقوفه از جمله تنظیم سند اجاره و حسابداری مالی از طریق این سامانه اجرا و سبب تسریع وقت در امورات متولیان و مستاجرین و ارباب رجوع می‌شود.
انتهای پیام/خ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول