اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

موقوفات زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند

خبرگزاری فارس: مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: باید مسلمانان با ارائه موقوفات زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرده تا بتوانیم نقدینگی‌ها مادی و معنوی خود را برای فرهنگ‌سازی مهدویت به عنوان نیاز امر جوامع غربی و غیرغربی مهیا کنیم.

موقوفات زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کنند
حجت‌الاسلام جلال رضوی‌مهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به انواع موقوفات اظهار کرد: وقف با توجه به نیت واقفان در زمینه‌هایی مانند تحقیقات و پژوهش‌های علمی، دانشگاه‌ها، حوزه علمیه، ایتام، بیماران، احیای مساجد، ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی و ترویج مذهب تشیع در فصول مختلف تبلیغی مصرف می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: برخی موقوفات برای مکان‌های معنوی و مقدس مانند امامزادگان و تکایا اختصاص پیدا می‌کند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به موقوفات جدید گفت: موقوفات جدید در زمینه یادمان‌های شهدا و انرژی هسته‌ای اختصاص پیدا می‌کند و این وظیفه حوزه‌های علمیه بوده تا با تبلیغ موثر، اختصاص موقوفه در موضوعات روز را فرهنگ‌سازی کنند.
وی خاطرنشان کرد: در دوران کنونی که عصر صدور نهضت انقلاب اسلامی به خاورمیانه و قلب اروپا است باید موقوفاتی برای مجروحین، معلولان و امداد و نجات مسلمین درنظر گرفته شود.
رضوی‌مهر ادامه داد: ارائه موقوفات در زمینه ازدواج جوانان و نویسندگان و مغزهای متفکری که با پژوهش‌های خود به جایگاه مناسبی رسیده ولی با مشکلات مالی روبه‌رو هستند، ضروری است.
وی عنوان کرد: لازم است فرزندان خانواده‌هایی که ظرفیت بهره‌گیری علمی را دارند ولی مشکلات مالی اجازه ادامه تحصیل را به آنها نمی‌دهد بورسیه وقف شوند.
مشاور رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی برای بازگیری موقوفات از موقوفه‌خواران تعامل خوبی با اوقاف داشتند، گفت: این مایه افتخار است که امروز شفاف‌سازی‌ها در سازمان اوقاف و امور خیریه سبب شده با استقبال بی‌نظیر واقفان خیراندیش رو‌به‌رو شویم که جز چشمه زلال، شفاف و الهام‌بخش امیرمومنان(ع) به منبع توسعه‌بخش موقوفات چشمداشتی ندارند.
وی بیان کرد: امیدواریم همه مسلمانان با احداث موقوفات زمینه‌سازی ظهور امام زمان(عج) را فراهم کرده تا بتوانیم نقدینگی‌ها مادی و معنوی خود را برای فرهنگ‌سازی مهدویت به عنوان نیاز امر جوامع غربی و غیرغربی مهیا کنیم.
رضوی‌مهر در پایان خاطرنشان کرد: تصرف در مکان‌های موقوفه بدون رضایت متولیان و تاخیر در اجاره حکم غصب را دارد و باید در این زمینه برای گرفتار نشدن در برزخ بر اساس نیات واقفان عمل شود.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول