اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سامانه اوقاف صورت گرفت؛

ثبت بیش از 500 سند اجاره موقوفات همدان‌

خبرگزاری فارس: سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه ‌گفت: همدان بیش از 500 سند اجاره موقوفات را در سیستم اطلاعات جامع موقوفات کشور به ثبت رسانده است.

ثبت بیش از 500 سند اجاره موقوفات همدان‌
محمد مؤمنی در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، اظهار کرد: در بخش مدیریت سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه، موضوع ذی‌حسابی مالی و اموال را داریم که بر اساس آن، تمام مأموریت‌های سازمان اوقاف و امور خیریه مورد توجه قرار گرفته است.
وی ادامه داد: موضوع اموال و سرجمع‌داری اموال و ذی‌حسابی به معنای اعتبارات دولتی نبوده بلکه به عنوان موضوع مالی و حسابداری اوقاف در بودجه‌های اختصاصی سازمان است که به صورت کامل و مشخص در سامانه جامع موقوفات پیش‌بینی شده است.
سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: تا دو سال آینده در بانک جامع اطلاعاتی موقوفات کشور، مجموع فعالیت‌ها و مأموریت‌های سازمان و نیز دارایی‌های این سازمان در تمام مقاطع به صورت تخصصی ثبت می‌شود.
وی گفت: بر اساس ثبت اطلاعات و دارایی‌های اوقاف در سامانه جامع، مدیران سازمانی و ادارات اوقاف می‌توانند از این اطلاعات برای طرح‌ها و برنامه‌های خود کمک بگیرند و به راحتی برنامه‌های عملیاتی جامع را تدوین و اجرایی کنند.
مؤمنی با بیان اینکه در حال حاضر به بیش از 80 درصد اهداف ترسیم شده در زمینه سامانه جامع اطلاعات موقوفات و اماکن متبرکه کشور رسیده است، تصریح کرد: این بحث به معنای کم کردن یا متوقف کردن روند فعالیت‌ها نیست.
وی با تأکید بر لزوم کیفیت بخشی در انجام امور نیز افزود: با توجه به تحقق بیش از 80 درصد از اهداف ترسیم شده سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در زمینه سامانه جامع موقوفات، برای ارتقای کیفیت کاری هنوز فاصله بسیاری داریم که تلاش مستمری را طلب می‌کند.
سرپرست آمار و اطلاعات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در ارتباط با شبهه موجود در زمینه نحوه صرف درآمد موقوفات برابر نیت واقف، بیان کرد: بر اساس ثبت دقیق اطلاعات و درآمدهای موقوفات و نیز مشخص شدن گردش مالی سازمان اوقاف نیز این شبهه برطرف می‌شود.
وی عنوان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه در گذشته فضایی برای به نمایش گذاردن صرف درآمد موقوفات بر اساس نیت واقفان برای عموم مردم نداشت اما با توجه به سیستم جامع اطلاعات موقوفات کشور و ثبت دقیق اطلاعات در آن، نحوه صرف درآمد موقوفات به صورت مشخص و مجزا به نمایش گذاسته می‌شود تا شبهات نیز برطرف شود.
مؤمنی در پایان با بیان اینکه استان همدان تاکنون بیش از 500 سند اجاره را در سیستم اطلاعات جامع موقوفات کشور به ثبت رسانده است، تصریح کرد: می‌توان گفت همدان از این نظر به لحاظ حجم موقوفاتش با استان‌های بسیار بزرگی که تنها یک‌هزار سند اجاره را ثبت کرده‌اند، برابری می‌کند که این رتبه بسیار خوبی است.
انتهای پیام،/ج20
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول