اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری گلستان خبر داد:

تشکیل مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان گلستان از تشکیل مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم در گلستان خبر داد.

تشکیل مجمع عمومی پیشگیری از وقوع جرم در گلستان
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی دادگستری استان گلستان، احمد فاضلیان در مدیران استان اظهار کرد: این مجمع با حضور همه دستگاه‎های ذی‌ربط در حوزه‎های قضایی استان تشکیل می‎شود.
وی با بیان اینکه، مجمع با حضور کارشناسانی از قوه قضاییه برگزار می‎شود، تصریح کرد: مسئولان هر شهرستان موظف هستند اولویت‎های وقوع جرم و آسیب‎های حوزه فعالیت خود را مشخص و برای ارائه در این مجمع آماده کنند.
وی با اشاره به اینکه نشست‎های مجمع در قالب کارگاه علمی کاربردی برگزار می‎شود، تصریح کرد: آسیب‎ها و جرائم در این کارگروه‎ها بررسی و پروژه‎های عملی برای اجرا در آن تعریف و به هر شهرستان ابلاغ می‌شود.
رئیس کل دادگستری استان گلستان به رشد فزاینده ورودی پرونده‎ها به دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: پیشگیری باید به عنوان یک اصل، در همه امور در نظر گرفته شود تا بتوان در آینده از ورودی پرونده‎ها به محاکم کاست.
فاضلیان با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم، در استان تشکیل شده است، تصریح کرد: تشکیل مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم، علاوه بر ترغیب همه دستگاه‎های ذی‌ربط به حضور در امر پیشگیری،  فعالیت‎های این حوزه را همسو، جهت‎دهی و منسجم و از موازی‎کاری‎ها و اقدامات ضعیف و بی‎نتیجه جلوگیری می‎کند.
وی شناخت کاستی‎ها و آسیب‎ها و برداشتن گام‎های موثر و کارشناسی را از اهداف تشکیل این مجمع در استان عنوان کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان نیز در این جلسه با بیان اینکه در تعالیم آسمانی دین اسلام، همیشه بر پیشگیری بیشتر از درمان تاکید شده است، گفت: با تعمیم دادن این اصل در همه حوزه‎های اجرایی، علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‎های ناشی از درمان، امنیت و آرامش در جامعه برقرار می‎شود.
علیرضا جمشیدی اظهار کرد: وقتی در حوزه پیشگیری اقدامی انجام ندهیم، نمی‎توان انتظار کاهش یا عدم وقوع بزهکاری و جرم در جامعه را داشت.
معاون پیشگیری از جرم دادگستری استان گلستان نیز در این نشست، برگزاری مجمع سالیانه پیشگیری از وقوع جرم را یک گام اساسی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم دانست و گفت: همسو کردن همه دستگاه‎های مرتبط در بخش انتظامی و امنیتی استان در زمینه پیشگیری، امکان برنامه‎ریزی و اجرای بهتر را فراهم می‎کند.
حسین شعبانی اظهار کرد: این مجمع در دو حوزه شرق و غرب استان و با حضور روسای دادگستری‎ها، دادستان‎ها، فرمانداران و تمام روسای ادارات هر شهرستان برگزار می‎شود.
به گفته وی، در جلسه مجمع، موضوع بیشترین پرونده‎های ورودی به محاکم، بیشترین جرم و مهم‎ترین آسیبی که هر شهرستان را تهدید می‎کند، شناسایی و برای بحث و تبادل نظر به کارگاه‎های علمی کاربردی این مجمع سالانه، ارائه می‎شود.
به گفته شعبانی نخستین جلسه این مجمع برای شرق استان، آبان امسال در گنبدکاووس به صورت دو روزه برگزار می‌شود.
کارگاه طراحی و مدیریت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‎های اجتماعی، صبح امروز با حضور رئیس کل دادگستری، معاون سیاسی امنیتی استاندار، دادستان‎ها و فرمانداران شرق گلستان در دادگستری استان برگزار شد.
انتهای پیام/ج30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول