اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

فرهنگ رضوی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: فرهنگ رضوی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است و وجود بارگاه ملکوتی ثامن الحجج برکتی بزرگ در این راستا است.

فرهنگ رضوی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری جمعه شب در دیدار با خادمان حرم رضوی که در راستای برنامه‌های کاروان رضوی در تبریز برگزار شد بر ترویج فرهنگ رضوی تاکید کرد.
وی با بیان اینکه وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم(ع) در ایران دارای امتیازات فراوانی برای این کشور شیعی است، اظهار داشت: یکی از القاب آن حضرت عالم آل محمد است و این امتیاز مورد تاکید و تایید ائمه اطهار قبل از ایشان قرار گرفته است.
امام جمعه تبریز یادآور شد: آن حضرت در زمان امامت خود فعالیت‌های علمی گسترده و مباحثات متعدد داشته است.
وی تصریح کرد: شیوه مباحثات آن حضرت در برابر پیروان ادیان مختلف خود الگویی برای ما بوده و روش مناظره به ما یاد می‌دهد.
آیت الله مجتهد شبستری اضافه کرد: یکی از اهداف کاروان‌های رضوی فعالیت فرهنگی است و در فعالیت‌های فرهنگی مربوط به آن حضرت باید از خود ایشان تبعیت کرد.
امام جمعه تبریز گفت: برنامه‌های جشن رضوی و فعالیت‌های فرهنگی دارای نتایج موثری بوده ومردم نیز از این برنامه‌ها استفاده می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: مردم در این برنامه‌ها با اخلاق و سیره آن حضرت آشنا شده و با توجه به اینکه یکی از صفات آن حضرت رضا(ع) است باید از این موضوع بهره‌برداری شود.

توجه وعاظ و مبلغان به اخلاق رضوی

آیت الله مجتهدشبستری خواستار توجه وعاظ و مبلغان به اخلاق رضوی شد و گفت: اخلاق و عمل خوب بهترین شیوه تبلیغ است و اگر فرهنگ رضوی در جامعه تسری پیدا کند شاهد نتایج خوبی در تعالی اخلاقی جامعه خواهیم بود.
امام جمعه تبریز گفت: در شرایطی که استکبار جهانی فرهنگ مبتذل غرب را ترویج می‌دهد فعالیت فرهنگی مبتنی بر دین راهکاری برای مقابله با این تهاجم فرهنگی است.
وی گفت: بهترین راه در برابر تهاجم فرهنگی، مقابله فرهنگی است که با توجه به فرهنگ و سیره اهل بیت(ع) می‌توان در برابر تهاجم فرهنگی ایستاد.
امام جمعه تبریز ترویج فرهنگ ائمه اطهار را در موجب ناکامی فعالیت فرق ضاله برشمرد و گفت: وجود بارگاه ملکوتی حضرت ثامن‌الحج در این زمینه خود نعمتی بزرگ است که می‌تواند زمینه ساز کارهای بزرگ شود.
انتهای پیام/ر20  
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول