اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی:

راه نرفته بسیاری برای تعمیق ‌سیره و فرهنگ رضوی وجود دارد‌

خبرگزاری فارس: معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی گفت: راه نرفته بسیاری برای تعمیق ‌سیره و فرهنگ رضوی وجود دارد‌.

راه نرفته بسیاری برای تعمیق ‌سیره و فرهنگ رضوی وجود دارد‌
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر سلمانی رحیمی امروز در نشست خبری که با هدف تبیین جایگاه امام رضا (ع) در میان مردم مسلمان آسیای مرکزی و شبه قاره به میزبانی دفتر منطقه‌ای فارس برگزار شد، اظهار داشت: نفوذ کتاب‌های مربوط به سیره امام رضا(ع) در میان سایر ملت‌های مسلمان منطقه نقش بسزایی در اشاعه فرهنگ رضوی در میان این افراد دارد که در این راستا وقف ظرفیت مناسبی برای تحقق این مهم است.
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی افزود: ظرفیت وقف به عنوان یکی از بخش‌های مهم در عرصه نشر دین می‌‌تواند مفید واقع شود که در حال حاضر بخش قابل توجه‌ای از این ظرفیت در سایر امور نظر مدیحه‌سرای و اطعام استفاده می‌شود.
رحیمی با اشاره به اقداماتی که برای بیان سیره رضوی در میان سایر ملت‌های مردم صورت گرفته است، گفت: در این حوزه تاکنون اقداماتی صورت گرفته است اما آنچه که مسلم است هنوز راه نرفته بسیاری برای تعمیق باورهای سایر ملت‌های مسلمان در ارتباط با کرامات امام رضا(ع) و سیره و فرهنگ رضوی وجود دارد.
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی خواستار تشکیل مراکزی به منظور هدایت افراد در حوزه وقف وامور خیریه برای چاپ و انتشار کتاب‌های دینی به ویژه در حوزه فرهنگ رضوی شد.
وی در ادامه به انتشار 100 عنوان کتاب در ارتباط با امام رضا(ع) به زبان‌های گوناگون اشاره داشت و گفت: انتشار کتاب به زبان‌های دیگری با توجه به نوع زبان دارای مشکلات و سختی‌های خاص خود است.
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی تاکید کرد: در این راستا و در برخی از موارد به منظور چاپ کتاب برای مسلمانان کشورهای دیگر، مشکلاتی در چاپ کتاب وجود دارد که این امر سبب می‌شود که چاپ کتاب به خارج از کشور سپرده شود.
رحیمی ادامه داد: علاوه بر نشر کتاب، آنچه که می‌تواند در اشاعه فرهنگ رضوی در میان سایر ملت‌های مسلمان منطقه داشته باشد تهیه سایر محصولات فرهنگی و ارائه آن به زائران غیر ایرانی بارگاه منور رضوی است.

*ارتباط دینی محوکننده مرزهای سیاسی کشورهای مسلمان
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی در ادامه به نقش مهم ارتباط های دینی در میان سایر ملت‌های مسلمان به‌ویژه مردم مسلمان منطقه اشاره داشت و گفت: آنچه که در این عرصه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است محو مرزهای سیاسی میان کشورهای مسلمان باگسترش ارتباطات دینی است.
وی خاطرنشان کرد: تقویت ارتباطات در حوزه دین و زبان برای اشاعه فرهنگ رضوی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که در این راستا و با توجه به این مهم می‌توان اقدامات موثری برای اشاعه فرهنگ رضوی در خارج از مرزهای ایران انجام داد.
معاون پژوهشی بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی اظهار داشت: نیازهای متفاوت زائران غیرایرانی بارگاه امام رضا (ع) سبب شده است که از دو سال قبل بنیاد پژوهش‌های آستان‌قدس رضوی مطالعاتی را در این عرصه و به منظور نیازسنجی زائران غیر ایرانی داشته باشد.
وی در حوزه انتشار سیره امام رضا (ع) برای سایر ملت‌های مسلمان گفت: در این راستا و با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در نظر داریم نشریه‌ای در حوزه سیره رضوی و شاخصه‌های معنوی و کرامات امام رضا(ع)منتشر کنیم که بر این اساس فراخوان مقاله به منظور تهیه این نشریه ارائه شده است.
انتهای پیام،/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول