اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داور جشنواره خط نگاره‌های رضوی:

تلفیق هنر و مذهب مهم‏ترین عامل ترویج فرهنگ رضوی است

خبرگزاری فارس: داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی تلفیق هنر و مذهب را مهم‏ترین عامل در ترویج فرهنگ رضوی دانست.

تلفیق هنر و مذهب مهم‏ترین عامل ترویج فرهنگ رضوی است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عین‌الدین صادق‌زاده شنبه‌شب در نشست خبری اظهار داشت: در سایه هنر بسیاری از مفاهیم قابل فهم‏تر و زیباتر می‏شود و چه بهتر است که در ترویج فرهنگ رضوی بیش از پیش به مقوله هنر توجه شود.
وی پیرامون نقش هنر و هنرمند در ترویج فرهنگ رضوی گفت: هنر مقوله‏ای است که در همه عرصه‏ها می‏تواند ورود پیدا کند و تأثیرگزار باشد.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی با بیان اینکه هنر با سرشت و احساسات افراد سر و کار دارد، افزود: اگر تمام مفاهیم فرهنگی و اجتماعی از فیلتر هنر عبور کنند بدون شک می‌تواند تأثیرگزاری عمیق‌تر را در جامعه ایجاد و مفاهیم را قابل لمس‏تر و دریافتنی‏تر کنند.
صادق‌زاده تلفیق هنر و مذهب را مهم‏ترین عامل در ترویج فرهنگ رضوی دانست و اظهار داشت: طبیعی است وقتی فردی درون‏گرایی مذهبی داشته باشد و در کنار آن کار هنری متناسب با دین و مذهب انجام دهد می‌تواند تأثیرگزاری بیشتری را در ذهن و فکر مخاطب ایجاد کند.
وی مذهب ناب را سرشار از انرژی دانست و گفت: اگر بتوانیم شرایط را طوری مهیا کنیم که مذهب را در قالب هنر به افراد بیاموزیم کاری بس شگرف انجام داده‏ایم چرا که یادگیری از طریق هنر به مراتب ماندگارتر و بادوام‏تر است.
داور نخستین جشنواره ملی نقاشی خط و خط ‌نگاره‌های رضوی در خراسان جنوبی ادامه داد: کار مذهبی برای تثبیت بیشتر نیازمند، هنرمندی مذهبی است تا بتواند الگوهای اسلامی را بهتر به جامعه معرفی کند.
صادق‏زاده پیرامون ضرورت الگوگیری هنرمندان از شخصیت امام رضا(ع) گفت: الگوگیری از امام رضا(ع) راه را برای انجام فعالیت هنرمندان آماده می‏کند ولی آنچه که باید مد نظر قرار گیرد آن است که امام رضا(ع) را تنها به واسطه ضامن آهو بودن نباید شناخت، بلکه باید تفکر، نگاه و اندیشه امامان از جمله امام رضا(ع) را شناخت و آن را به جامعه معرفی کرد.
وی با بیان اینکه لازمه گسترش مذهب و فرهنگ رضوی در جامعه به کارگیری هنراست، خاطرنشان کرد: باید تفکر امام رضا(ع) را به همراه هنر برای مخاطبان معرفی کنیم چرا که در این صورت موفق‏تر از گذشته در ترویج فرهنگ امام رضا(ع) گام برداشته‏ایم.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول