اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌‌مقام تولیت آستان قدس رضوی:

نیازمند استفاده تکنولوژی مجازی برای نشر فرهنگ رضوی هستیم

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: در جامعه امروزی باید برای نشر فرهنگ رضوی از تکنولوژی مجازی استفاده کرد.

نیازمند استفاده تکنولوژی مجازی برای نشر فرهنگ رضوی هستیم
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد علوی صبح امروز در همایش دومین جشن رونمایی کتاب و فعالیت‌های فرهنگی که در مرکز سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، اظهار داشت: دشمنان اسلام در صدد هستند که فرهنگ اسلامی را در جامعه خاموش کنند.  
وی افزود: ایجاد موج بیداری در کشورهای اسلامی نشان‌دهنده این است که مسلمانان دیگر از حاکمان عصر خویش زندگی مادی و دنیایی طلب نمی‌کنند.
علوی بابیان این مطلب ابراز داشت: کسانی که مشرف به زیارت حرم مطهر رضوی می‌شوند، باید با آشنایی سیره رضوی به سعادت زندگی در دنیا و آخرت برسند.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی همچنین به وظایف آستان قدس در مورد ایجاد بستر آرامش زیارت برای زائران اشاره کرد و گفت: یکی از راه‌های آشنایی بیشتر مخاطبان با سیره رضوی ایجاد بستر آرامش در تمام صحن‌ها و رواق‌های حرم مطهر رضوی است.
وی ابراز داشت: حضرت رضا(ع) با توجه به محدودیت‌هایی که در اشاعه ترویج فرهنگ اسلامی داشت، هیچ‌گاه اجازه خاموش شدن نور امامت را در جامعه ایجاد نکرد.
علوی افزود: زمانی که مامون امام رضا(ع) را به مرو فرستاد، تصور زیارت 25میلیون زائر را در آینده حکومت اسلامی نداشت.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی ایران مدیون مدیریت خون شهدا و رهبرکبیر، معظم انقلاب اسلامی و در حوزه آستان قدس نیز مدیون روحانی مدبر و آگاه به زمانه خویش  است.
علوی گفت: استفاده از فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ رضوی و انواع دیگر آن در کشور ایران بیشتر از سایر کشورهای اسلامی دیگر است.
قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: در زمان‌های گذشته مردم برای زیارت به حرم مطهر رضوی به اجبار در این مکان باید حضور داشته ولی امروزه به وسیله سایت‌های اینترنتی و ماهواره‌ها این کار را انجام می‌دهند.
وی تصریح کرد: ایجاد ارتباط مستقیم با بیننده و استفاده از این فضای مجازی توانسته بسیاری از شبهات به وجود آمده در ذهن مخاطبان را مرکز علم‌ و دانش جلوگیری کند.
علوی همچنین بابیان این مطلب افزود: این فضاهای اینترنتی مخاطبان میلیونی داشته و استفاده از بلوتوث موبایل اطلاعات جدیدی اززیارت به مردم ارائه می‌دهد.
 وی بودجه اقدامات فرهنگی ،تبلیغات را11 میلیاردتومان در سال جاری عنوان کرد.
دراین جلسه معاون تبلیغات آستان قدس رضوی، سیدجلال حسینی اظهار داشت: در دهه کرامت امسال 700 برنامه فرهنگی، رونمایی 41کتاب  و10محصول فرهنگی به زائران و مجاوران حضرت رضا(ع) ارائه می‌شود.
دبیر شورای عالی آستان قدس رضوی افزود: نقش مدیریتی نمونه و موفق توانسته، آستان قدس رضوی را در همه عرصه‌ها الهام‌بخش و خلاق کند.
وی گفت: رویکرد محتوایی در بخش کمیت و کیفیت محصولات آستان قدس رضوی، او را در همه عرصه‌ها پیشگام کرده است.
همچنین در این جلسه چت‌روم انگلیسی علاوه بر چت‌روم فارسی و عربی برای مخاطبان حضرت رضا(ع) راه‌اندازی شده و از نفرات برتر طرح‌ها در اقدامات فرهنگی ارائه شده تقدیر شد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول