اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد گناباد:

گناباد باید الگوی فرهنگ رضوی باشد

خبرگزاری فارس: رئیس جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد گفت: شهرستان گناباد به عنوان دروازه ورود به مشهدالرضا باید الگوی فرهنگ رضوی و اشاعه آن به زائران امام رضا باشد.

گناباد باید الگوی فرهنگ رضوی باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، علی قنبری صبح امروز در جمع مدیران شهرستان در سالن ارشاد گناباد با تبریک دهه کرامت اظهار داشت: رشد فضایل اخلاقی، اعتلای آگاهی عمومی از اهداف و ارزش‌های انقلاب است.
وی افزود: یک فرهنگ سالم یک باید گویای فرهنگ اسلامی باشد و روحیه پویایی و ارزشیابی سازمان داشته باشد.
وی ادامه داد: نگاهی به شهرستان گناباد و به تاریخ کهن آن که سرشار از تعالی است نشان می‌دهد که این شهرستان سیمایی کاملا فرهنگی دارد.
قنبری افزود: وجود تعداد 10 هزار دانشجو در شهرستان، وجود مراکز متعدد دانشگاهی، حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش از افتخارات این شهرستان است.
وی تصریح کرد: در این شهرستان 10 انجمن ادبی، هفت کتابخانه، چهار چاپخانه و چند نشریه محلی و دانشجویی وجود دارد و 50 گروه در ایام محرم و صفر به برپایی آیین نمایشی در سطح شهرستان می‌پردازند.
قنبری گفت: هنرمندان توانا در عرصه تولید فیلم که آوازه شهرستان را در سطح ملی بالا برده‌اند، هنرمندان توانا با مدارک دانشگاهی و مسئولان توانا از ظرفیت‌های این شهرستان است.
وی خاطرنشان کرد: جهاد فرهنگی در مقابل شبیخون فرهنگی قرار می‌گیرد تا بتوانیم از این عرصه هم به سلامت بگذریم.
وی بیان داشت: در چشم‌انداز سالانه در بخش هنری و فرهنگی شهرستان کارها را باید با برنامه پیش برد که بخشی از این چشم‌انداز و برنامه‌ها، ایجاد تعامل بیشترین موسسات فرهنگی، تقویت انجمن‌ها، تقویت موسسات فرهنگی، اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری در روستاها و راه‌اندازی ایستگاه فرهنگ و هنر برای شناساندن هنرمندان و کارها است.
قنبری گفت: تلاش برای تجمیع بودجه شهرستان برای ارتقای کمی و کیفی کارهای فرهنگی و هنری، برنامه‌ریزی برای فعالیت‌های هنری و فرهنگی زیر نظر انجمن‌های مربوطه و توجه ویژه به فرهنگ قرآنی و تقویت دارالقرآن از دیگر برنامه‌های آینده است.
وی تصریح کرد: گناباد به عنوان دروازه ورود به مشهدالرضا باید الگوی فرهنگ رضوی و اشاعه آن به زائران امام رضا باشد و نقش شهرستان در جشنواره فرهنگی امام رضا باید بیش از بیش مدنظر قرار گیرد.
فرماندار گناباد نیز در این مراسم اظهار داشت: در حوزه اداره ارشاد اسلامی داریم و هر جا که در حوزه های هنری، فرهنگی و مذهبی این ظرفیت‌ها پشتیبانی شدند ارزش‌های مضاعفی نشان داده اند.
صفایی افزود: انجمن سینمای جوان گناباد با حداقل امکانات موجود تولیداتی در عرصه فیلم و عکس دارد که در عرصه ملی قابل دفاع و ارائه است و این ظرفیت بالای شهرستان است.
صفایی گفت: در حوزه شعر و ادبیات نیز این قابلیت‌ها وجود دارد و در این مدت نتوانستیم از این ظرفیت‌ها استفاده لازم و کافی را ببریم و این به معنای کوتاهی در خدمت سرپرستان و کارکنان اداره نیست.
وی تصریح کرد: ریاست جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان را از کارکنان آموزش و پرورش  شهرستان عهده‌دار می‌شوند.
صفایی گفت: تاکنون کانون‌های فرهنگی مساجد، اداره ارشاد اسلامی تعامل بسیار خوبی با اداره تبلیغات اسلامی داشته است و امید است این تعامل ادامه یابد.
وی اظهار داشت: اگر همکاری در بخش‌های فرهنگی شهرستان صورت گیرد توانایی ادارات بالاتر می‌رود.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول