اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر نیرو خبر داد:

برگزاری همایش کمیته‌های آبیاری زهکشی در تهران

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نیرو گفت: همایش بین‌المللی کمیته‌های آبیاری زهکشی با حضور 47 کشور 23 مهرماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

برگزاری همایش کمیته‌های آبیاری زهکشی در تهران
 به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدرضا عطار زاده پنج‌شنبه‌شب در یک نشست خبری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در همایش بین‌المللی کمیته‌های آبیاری و زهکشی که از 23 مهر ماه جاری برگزار می‌شود 400 نفر از مدیران، مسئولان و کارشناسان آب در مورد آخرین دستاوردهای صنعت آب به بحث و بررسی می‌پردازند.
عطارزاده خاطرنشان کرد: کشورهای حاضر در همایش در انتخابات icid شرکت می‌کنند و با کسب امتیاز لازم عضو رسمی می‌شوند که امیدواریم یکی از این کشورها ایران اسلامی باشد.
وی با اشاره به اینکه پدیده خشکسالی کشور به ویژه استان فارس را با تهدید جدی رو به رو کرده است، افزود: برای جلوگیری از کم‌آبی حدود 70 سد در کشور در دست احداث است.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: آب‌های زیرزمینی استراتژیک هستند و در هر منطقه از کشور باید آن را کنترل و استفاده بهینه کرد.
عطارزاده اظهار داشت: از مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌شود که با ارتقای بهره‌وری از آب و بدون آسیب رساندن به ذخایر آبی از این مایه حیاتی استفاده بهینه کنند.
وی تصریح کرد: برای جلوگیری از کشت‌های بی‌رویه گیاهان که نیاز به آب بیشتری دارند، باید الگوی کشت را با هماهنگی مسئولان کشاورزی و استانی تغییر داد.
معاون وزیر نیرو اضافه کرد: استفاده از آب‌های سطحی مازاد بر شرب برای واحدهای صنعتی ضروری بوده و آبفای این استان نیز با گسترش تصفیه‌خانه، انتقال آب را برای این گونه واحدها فراهم کند.
 عطارزاده با تاکید بر اینکه بعضی از روستاهای استان فارس که پیش از این نیاز به آب نداشتند با خشکسالی‌های اخیر با کمبود آب رو به رو هستند، گفت: با روش‌های مختلف و ایجاد مجتمع‌های آب روستایی و تانکر آب می‌توان تا حدودی مشکل کم‌آبی روستائیان را برطرف کرد.
 وی اضافه کرد: در بودجه سال 90 مقرر شد که 527 میلیون دلار از درآمد ارزی مازاد نفت را به گسترش مجتمع‌های آب روستایی اختصاص دهند که با اجرایی شدن این طرح مشکل کم‌آبی تا حدودی برطرف می‌شود.
 معاون وزیر نیرو خاطرنشان کرد: حوزه آب که در چرخه اقتصادی بوده، به دلیل اصلاح نشدن قیمت آب با مشکل رو به رو  شده است.
عطارزاده تصریح کرد: در لایحه بودجه امسال برای تامین اعتبار مورد نیاز وزارت نیرو نزدیک به 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت در نظر گرفته شده که با فروش آن طرح‌های وزرات نیرو تکمیل می‌شد که در این مورد بازار مناسبی پیدا نشده است.
 وی در مورد احداث سد درون شهری که هزینه‌بر است گفت: با احداث این‌گونه سدها که جنبه جلب گردشگری دارد نیاز به سرمایه‌گذاری داشته که بخش خصوصی و شهرداری‌ها باید در ایجاد آن  مشارکت کنند و قسمتی از هزینه اجرای آن را بپردازند و مابقی را وزارت نیرو پرداخت می‌کند.
معاون وزیر نیرو اظهار داشت: سد درون شهری تنگ سرخ شیراز که قرار بود با همکاری شهرداری احداث شود به دلیل همکاری نکردن این ارگان زمینه مشارکت وزارت نیرو فراهم نشده است.
 عطار زاده گفت: در استان فارس هفت سد به بهره‌برداری رسیده که پنج سد رودبال، چشمه عاشق، هایقر و کوار در دست احداث است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول