اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره آب و خاک نایین:

استخر آبیاری مزرعه پیر بافران به بهره‌برداری رسید

خبرگزاری فارس: مسئول اداره آب و خاک شهرستان نایین گفت: استخر آبیاری مزرعه پیر بافران در مدت کمتر از ۳۰ روز تکمیل و به بهره‌برداری رسید.

استخر آبیاری مزرعه پیر بافران به بهره‌برداری رسید
نعمت‌الله جیحونی امروز در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در نایین با بیان اینکه استخر آبیاری مزرعه پیر بافران اظهار داشت: بهره‌برداری از استخر ذخیره‌سازی آب کشاورزی مزرعه پیر بافران آغاز شد.
وی ادامه داد: این استخر در راستای جلوگیری از هدر رفت آب و همچنین استفاده بهینه و افزایش بهره‌وری با اعتباری بالغ بر 240میلیون ریال احداث و آماده بهره‌برداری شده است.
مسئول اداره آب و خاک شهرستان نایین تصریح کرد: کل اعتبار هزینه شده برای ساخت این استخر که دارای ظرفیت ۴۵۰متر مکعب است از طرف مدیریت جهاد کشاورزی نایین تأمین شده است.
وی با اشاره به اینکه خود شهر بافران در پنج کیلومتری شهر نایین قرار دارد، افزود: طرح ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی در مزرعه پیر بافران توسط تیم فنی و مهندسی جهاد کشاورزی آمده شده و تلاش و جدیت تمام در ظرف مدت کمتر از 30 روز به بهره‌برداری رسیده است.
جیحونی با اشاره به کاهش نزولات آسمانی در سال‌های اخیر گفت: دبی آب قنات مزرعه پیر بافران چیزی در حدود دو لیتر بر ثانیه است که مزارع اطراف خود را که در حدود 5.1 هکتار است و بیشتر به کشت چغندر و روناس اختصاص دارد، آبیاری می‌کند.
وی افزود: این استخر ذخیره‌سازی آب به ابعاد ۱۸ * ۲۵متر و با عمق برابر یک متر ساخته شده که موجب افزایش بیش از ۲۰درصد آبیاری زمین‌های زیر آبیاری قنات این مزرعه گشته است.
رییس اداره آب و خاک شهرستان نایین با اشاره به بروز خشکسالی در سال‌های اخیر تصریح کرد: این منبع آبی به منظور تأمین آب مزارع اطراف این مزرعه و استفاده بهینه از منابع آبی موجود در دستور کار قرار گرفته که لزوم اجرای این گونه طرح‌ها در سایر مناطق کم آب نیز ضروری به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/ ر30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول