اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی هرمزگان:

91 هزار هکتار از اراضی هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز میشوند

خبرگزاری فارس: مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 91، سطحی معادل 91 هزار هکتار از 148 هزار هکتار اراضی آبی استان که قابلیت آبیاری تحت فشار را دارند، به این سیستم مجهز شوند.

91 هزار هکتار از اراضی هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز میشوند
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی باقرزاده صبح امروز طی جلسه‌ای با حضور مسئولان سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اظهار داشت: امسال نیز در صورت تامین اعتبار، بیش از 21 هزار هکتار از زمین‌های باغی و زراعی استان به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.
وی افزود: سال گذشته نیز 13 هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی استان هرمزگان به آبیاری تحت فشار مجهز شد.
به گفته مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهاد کشاورزی هرمزگان از آغاز اجرای این طرح در استان، تاکنون 58 هزار هکتار از زمین‌های باغی و زراعی استان به شبکه آبیاری تحت فشار مجهز شده‌اند.
باقرزاده بیان داشت: افزایش تولید محصول در واحد سطح، استفاد بهتر از آب، کاهش نیروی کارگری، کاهش مصرف کود و کاهش تاثیر شوری آب در رویش گیاه از مزایای اجرای طرح آبیاری تحت فشار است.
وی همچنین با اشاره به خشکسالی یک دهه اخیر در این استان ادامه داد: برای جلوگیری از خسارت کشاورزان راهی جز استفاده از روش‌های نوین آبیاری نیست و دولت نیز در این زمینه با پرداخت تسهیلات بلاعوض و ارزان از بهره‌برداران حمایت می‌کند. 
این مسئول، مزیت‌های آبیاری نوین در باغ‌ها و مزارع را افزایش راندمان آبیاری، تولید محصول در واحد سطح، استفاد بهینه آب، کاهش نیروی کارگری و همچنین کاهش مصرف کود عنوان کرد.
باقرزاده اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 91، سطحی معادل 91 هزار هکتار از 148 هزار هکتار اراضی آبی استان که قابلیت آبیاری تحت فشار را دارند، به این سیستم مجهز شوند.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان اضافه کرد: استان هرمزگان طی دو سال گذشته به دلیل اجرای موفق طرح‌های آبیاری نوین ضمن کسب رتبه دوم کشور از سوی وزارت جهاد کشاورزی نیز به عنوان سازمان الگو برای دیگر استان‌ها معرفی شده است.
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول