اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرآب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر خبر داد:

تجهیز 18 هزار هکتار اراضی به روش‌های نوین آبیاری

خبرگزاری فارس: مدیرآب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: تاکنون بالغ بر 18هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است.

تجهیز 18 هزار هکتار اراضی به روش‌های نوین آبیاری
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، منصور نوذری ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال 34 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار دراین استان بوشهر اختصاص یافت که این میزان نسبت به سال گذشته دوبرابر شده است.
نوذری گفت: در صورت تخصیص این میزان اعتبار پنج هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز می‌شود.
وی اضافه کرد: سال گذشته با 17میلیارد ریال اعتبار دو هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به سیستم آبیاری تحت فشار مجهز شد.
نوذری اضافه کرد: اکنون 50 درصد از کل هزینه‌های اجرایی را کشاورزان و 50 درصد دیگر از محل سهم دولت پرداخت می‌شود این درحالی است که بزودی سهم کمک بلاعوض دولتی تا 85درصد افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به انجام کامل تعهدات در زمینه اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار یادآورشد: تاکنون بالغ بر 18هزار هکتار از اراضی استان بوشهر به روش‌های نوین آبیاری مجهز شده است و در صورتی که اعتبار مورد نظر تامین شود این سطح به 23هزار هکتار افزایش می‌یابد.
مدیرآب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با توجه به سال جهاد اقتصادی و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ارتباط با صرفه جویی در مصرف آب، امیدواریم با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری تحت فشار بتوانیم گام‌های بلندی در راستای افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی برداریم.
وی اضافه کرد: امسال 65 میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای اجرای طرح‌های آب و خاک به سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اختصاص یافته است.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول