اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین:

900 سالمند زیرپوشش خدمات بهزیستی قزوین هستند

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین گفت: 900 سالمند زیرپوشش بهزیستی استان هستند که از این تعداد 218 نفر در مراکز نگهداری سالمندان خدمات دریافت می‌کنند.

900 سالمند زیرپوشش خدمات بهزیستی قزوین هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، راحله جاتن پیش از ظهر امروز در نشست خبری بیان کرد: گروه هدف ما، معلولان هستند که خدمات توانبخشی به این گروه ارائه می‌شود، توانبخشی شامل اقدامات هماهنگی پزشکی، آموزشی و حرفه‌آموزی است که در کنار هم فرد را به سطح توانایی مناسب رسانده تا در حد ممکن به استقلال نسبی برسد.
وی ادامه داد: معلولان زیر پوشش بهزیستی شامل معلولان جسمی و حرکتی، بینایی، شنوایی، ذهنی و صرع، روانی و سالمندان می‌شوند که یک‌هزار و 703 نفر نابینا، 2 هزار و 422 نفر ناشنوا و 900 نفر سالمند زیرپوشش بهزیستی استان هستند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به خدمات بهزیستی به معلولان زیرپوشش اضافه کرد: خدماتی که توسط بهزیستی ارائه می‌شود به صورت موردی و مستمری است که کمک‌های موردی مانند تأمین وسایل ضروری زندگی، درمان، توانبخشی و پرداخت‌هایی برای اساس نیاز روزمره فرد است و کمک‌های مستمری به افرادی تعلق می‌گیرد که معلولیت‌های شدید دارند و توانایی کسب درآمد را ندارند که به این افراد مستمری به صورت ماهانه پرداخت می‌شود.
وی با اشاره به سالمندان زیرپوشش بهزیستی توضیح داد: شش مرکز شبانه‌روزی نگهداری سالمندان در استان وجود دارد که از این تعداد سه مرکز مختص آقایان و سه مرکز مختص بانوان است که این مراکز غیر دولتی بوده و تحت نظارت بهزیستی هستند و بهزیستی به این مراکز یارانه پرداخت می‌کند.
جاتن عنوان کرد: 218 نفر از سالمندان، زیرپوشش این مراکز نگهداری هستند و خدمات دریافت می‌کنند، همچنین یک مرکز ویزیت در منزل با ظرفیت 40 نفر نیز در استان فعال است که خدمات آن به صورت تیم تخصصی شامل روانشناس، پرستار، فیزیوتراپییست است و خدمات توانبخشی ارائه می‌دهد.
وی بیان کرد: دو مرکز روزانه سالمندان نیز در البرز و قزوین با ظرفیت 80 نفر فعال است که سالمندان می‌توانند به صورت روزانه آنجا حضور یافته و فعالیت‌های ورزشی، فرهنگی و درمانی انجام می‌شود، در خصوص سالمندان، بهزیستی به افرادی خدمات ارائه می‌دهد که دچار معلولیت باشند.
سرپرست معاونت توانبخشی بهزیستی استان قزوین با اشاره به لزوم هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی در راستای توانمندسازی معلولان افزود: همه ارگان‌ها باید در حوزه‌های آموزشی، خدمات پزشکی و حرفه‌آموزی بخشی از کار را به انجام برسانند و زمانی معلول می‌تواند به توانمندی لازم و استقلال نسبی برسد که امکانات با هم هماهنگ باشند.
وی در خصوص خدمات بهزیستی به ناشنوایان اظهار کرد: 2 هزار و 422 ناشنوا زیرپوشش بهزیستی هستند که شهریه دانشجویی به 51 نفر از این افراد پرداخت می‌شود.
جاتن گفت: همچنین بهزیستی در خصوص کاشت حلزون نیز کمک‌های بلاعوضی را دارد به طوری که 2 میلیون تومان در این خصوص کمک می‌کند که مجموع هزینه کاشت حلزون 6 میلیون تومان است. 
 انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول