اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار گزیک:

13هزار خانوار از جمعیت درمیان سالمند هستند

خبرگزاری فارس: بخشدار گزیک گفت: 13هزار خانوار از کل جمعیت درمیان را سالمندان تشکیل می‌دهند.

13هزار خانوار از جمعیت درمیان سالمند هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، محمد قربان‌پور صبح امروز در جمع مردم طبس مسینا اظهار داشت: بین 30 تا 40 درصد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی شهرستان را سالمندان تشکیل می‌دهند.
وی افزود: فشار خون، ناراحتی‌های قلبی و عروقی، دیابت و مشکلات عضلانی و اسکلتی از رایج‌ترین بیماری‌های سالمندان در این شهرستان به شمار می‌رود.
بخشدار گزیک با بیان اینکه درمیان فاقد مرکز نگهداری سالمندان است، اضافه کرد:  نبود وسایل کمک توانبخشی کافی، نبود مراکز کار درمانی و فیزیوتراپی مخصوص سالمندان و نبود پزشک متخصص در ارائه خدمات تخصصی و مشاوره از مهم‌ترین مشکلات سالمندان در این شهرستان مرزی به شمار می‌رود.
وی با اشاره به وجود 4 هزار و 260 سالمند در جمع مددجویان کمیته امداد شهرستان تصریح کرد: در پنج ماه نخست امسال مبلغ 496 میلیون و 250 هزار تومان مستمری به سالمندان مددجوی کمیته امداد  پرداخت شده است.
قربان‌پور توزیع 104 سبد غذایی به ارزش 4 میلیون و 160 هزار تومان، ارائه خدمات توانبخشی، شنوایی‌سنجی، توانپزشکی و ارائه خدمات رایگان برای پیگیری و کنترل بیماری‌های این عزیزان در خانه‌های بهداشت را از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در مورد سالمندان شهرستان درمیان برشمرد.
بخشدار گزیک سالمندی را موهبتی از جانب خدا دانست و گفت: سالمند اگر چه نحیف و شکننده است، ولی کوله‌باری انسان ساز بر دوش دارد که خستگی راه و تجربه پربهایش، از بزرگترین گنجینه‌های زمان است.
وی با تاکید بر قدرشناسی از سالمندان گفت: شایسته است فرزندان و افراد خانواده، بنا به سفارش قرآن کریم و پیشوایان دینی، سالمندان را در جایگاه واقعی خوشان، یعنی خانواده نگهداری کنند.
بخشدار گزیک رفتار درست و محترمانه، شناخت نیازهای روحی، محبت و توجه را از ضروری‌ترین نیازهای سالمندان برشمرد و از سالمندان خواست تجربه‌های خود را به نسل‌های آینده انتقال دهند و با برقراری زندگی متناسب با تغییر شرایط اقتصادی و جسمانی خود، یافتن دوستان جدید، پر کردن اوقات فراغت و فعالیت‌های اجتماعی این دوران را به بهترین شکل ممکن سپری کرده و از آن لذت ببرند.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول