اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته صورت گرفت؛

تشرف 30 هزار سالمند نیازمند به حرم امام رضا (ع)

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) کشور گفت: در سال گذشته بیش از 30 هزار نیازمند در طرح اردوهای فرهنگی به حرم مطهر رضوی تشرف یافتند.

تشرف 30 هزار سالمند نیازمند به حرم امام رضا (ع)
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، اکبر میرشکار ظهر امروز در همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی زائران رضوی که در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پایه فردوسی برگزار شد، اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان بزرگ‌ترین نهاد کشور بیش از 2 میلیون نفر از افراد نیازمند را بالای 60 سال مورد حمایت هویش قرار داده است.
وی افزود: اقدام چنین حرکت‌های فرهنگی نور نشاط و امید را در دل سالمندان ایجاد می‌کند.
میرشکار با بیان این مطلب افزود: طرح تشرف سالمند نیازمند در کنار اردوهای دانش‌آموزی و دانشجویی افراد تحت پوشش کمیته امداد خمینی (ره) بود.
معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی (ره) همچنین از ابعاد روان شناختی و کارشناسی تشرف سالمندان به زیارت امام رضا (ع) پرداخت و گفت: بسیاری از سالمندان نیازمند، پس از زیارت دل‌های خود را بر جوار ملکوتی امام پیوند زده و با آرامش تبیین با آمادگی روحی برای معرفت خداوند به دست خواهند آورد.
وی خاطرنشان کرد: به دست آوردن شادی و نشاط، تخلیه روحی و روانی از دیگر اثرات مثبت طرح فرهنگی (زیارت سالمند) به مشهد است.
میرشکار گفت: با توجه به چشم‌انداز پیش‌بینی شده در سال 90 و 91 بیش از 100 هزار نفر به حرم مطهر رضوی تشرف پیدا می‌کنند.
همچنین در این جلسه، مدیر‌کل کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان رضوی، به اقدامات و برنامه‌های انجام شده در همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی زائران رضوی پرداخت و اظهار داشت: زیارت امام رضا (ع) یک نوع تحکیم پیمان و تجدید بیعت در دل ایجاد می‌کند.
علی‌اصغر حاجی نقی افزود: آنچه شیعیان را از برهانی که در جهان اسلام و بیداری اسلام به وجود آمده نجات خواهد داد، توجه به حکمت قیام عاشورایی و تجدید بیعت با ائمه اطهار است.
حاجی نقی با بیان این مطلب افزود: مسلمانان جهان با تکیه بر پشتیبانان الهی هیچ ترسی برای مقابله با دشمنان نباید داشته باشند.
مدیرکل کمیته امام خمینی اظهار داشت: پیروزی پیاپی به وجود آمده در جهان اسلام، شور و نشاط و سرزندگی در بین مسلمانان ایجاد کرده است.
وی گفت: برای به دست آوردن رضایت الهی در هر کاری باید با ایمان و عمل صالح قدم برداشت.
حاجی‌نقی وجود بارگاه مقدس رضوی را مایع برکات مردم ایران و زمین عنوان کرد و افزود: نگرش و گرایش‌های فرهنگی در ایران با پیوند توحید و ولایت‌مداری همراه است.
وی تصریح کرد: با توجه به هجوم‌های تبلیغاتی انواع سایت‌ها و ماهواره به وجود آمده در کشور ایران باید در هر جهتی جهاد فرهنگی کرد.
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) افزود: پیچیده‌ترین امنیت‌های فرهنگی در این مملکت با وجود چراغ هدایت و فرهنگ امام هشتم(ع) در مشهد مقدس می‌شود.
حاجی‌نقی همچنین به تعداد 20 هزار نفر زائر طی سال جاری از نقاط مختلف که به حرم مطهر رضوی تشرف یافتند، اشاره کرد و گفت: این اردوهای فرهنگی طی پنج روز بر مبنای آشنایی با فرهنگ رضوی و مدل‌های تفریحی و فرهنگی همراه بود.
وی خاطرنشان کرد: در این همایش یک‌هزار نفر از زائران در قالب سه گروه 313 نفر به اردوگاه ثامن برای زیارت امام رضا (ع) مشرف شدند.
حاج‌نقی افزود: اعضای شرکت‌کننده در همایش علمی و پژوهشی اردوهای زیارتی و زائران رضوی 63 مقام در گروه‌های مختلف تحصیلی (کارشناسی، ارشد و دکترا) از 15 کشور کشور ارائه دادند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول