اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون توانبخشی بهزیستی مازندران:

سالمندی نتیجه توسعه است

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی بهزیستی استان مازندران گفت: سالمندی و سن بالا نتیجه توسعه است.

سالمندی نتیجه توسعه است
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان قائمشهر، بعدازظهر امروز به بهانه روز جهانی سالمند آیین نکوداشت حضور پویای سالمندان در  مرکز جامع توانبخشی خرد ورزان (سالمندان) شهرستان قائمشهر برگزار شد.
معاون توانبخشی بهزیستی مازندران با بیان اینکه روز جهانی سالمند در امسال با واژه «سالمند، شهروند ارشد» نامگذاری شد، بیان داشت: پیری نعمتی است که برای نسل ما اندوخته‌ای گرانب‌ها و رهگشا است تا با بهره‌جویی از تجارب سالمندان گره‌های اجتماع را بگشاییم.
سید سعید آرام گفت: سالمندی و سن بالا نتیجه توسعه است که به سبب تحولات شگرف بهداشتی، پزشکی و رفاه اجتماعی ایجاد شده است.
وی با اشاره به اینکه در قرن بیستم سن امید به زندگی به 70 سال ارتقاء یافت، تاکید کرد: برای انسان تنها افزایش سن کافی نیست بلکه بشر با تفکر در افزایش کیفی زندگی و برای کسب رضایتمندی سالمند از طول عمر خویش زمینه فعالیت اجتماعی وی را فراهم کرد.
آرام سازمان بهزیستی را متولی اصلی سالمندان دانست و خاطرنشان کرد : در حال حاضر توجه سازمان بهزیستی معطوف ایجاد مراکز روزانه و ویزیت در منازل است و اینکه سالمندان با مراجعه به این مراکز مهارت‌های زندگی در دوران سالمندی را کسب کرده و با مشکلات خاص این دوره کنار بیایند.
وی مرکز خرد ورزان قائمشهر را دومین مرکز توانبخشی سالمندان استان مازندران دانست که در سال 86 تاسیس شد و توانست با توجه به شرایط فیزیولوژیکی سالمندان، کیفیت زندگی آنان را ارتقا بخشد.
مدیر مرکز توانبخشی خرد ورزان قائمشهر نیز در حاشیه این برنامه در گفت‌و گو با خبرنگار فارس ابراز داشت: این مرکز با ارائه خدمت به بیش از 100 عضو سالمند در دو بخش روزانه و مراقبت در منزل از سال 86 تا امروز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
علی‌اکبر عمویی به بخش‌های توانبخشی مانند فیزیوتراپی، پرستاری، پزشکی، روانشناسی، مامایی، تغذیه و کلاس‌های آموزشی همچون آموزش قرآن، کتابخوانی، شعر، پینگ‌پنگ، خوشنویسی، موسیقی، کامپیوتر و نیز برگزاری اردوهای تفریحی اشاره کرد و اذعان داشت: در این کلاس‌ها از‌ توانایی‌های اعضاء هم استفاده می‌شود تا این افراد بتوانند با توجه به توانمندی خود، زندگی هدفمندی را داشته باشند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول