اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست آموزش و پرورش درمیان:

بزرگ‌ترین هدف دشمن دور کردن مردم از قرآن است

خبرگزاری فارس: سرپرست آموزش و پرورش درمیان گفت: بزرگ‌ترین هدف دشمن دور کردن ملت بزرگ ایران از قرآن و اهل بیت(ع) است.

بزرگ‌ترین هدف دشمن دور کردن مردم از قرآن است
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، حسین اژدری پیش از ظهر امروز در آیین نواخته شدن زنگ قرآن در آموزشگاه شبانه‌روزی دخترانه پروین اعتصامی اسدیه اظهار کرد: امسال ‌هزار و 200 دانش‌آموز پایه اول ابتدایی در جشن قرآن شرکت کردند.
وی افزود: همزمان با نواخته شدن زنگ قرآن در 182 آموزشگاه ابتدایی، راهنمایی و متوسطه جشن قرآن دانش‌آموزان درمیانی برگزار شد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان از راهیابی چهار دانش‌آموز شهرستان درمیان به مراحل استانی و کشوری درس‌هایی از قرآن در سال گذشته خبر داد.
اژدری تصریح کرد: همچنین در سال گذشته قریب 6 هزار دانش‌آموز در مقاطع راهنمایی و متوسطه در مسابقات درس‌هایی از قرآن شرکت کردند که از این تعداد 36 نفر به عنوان منتخبان شهرستان شناخته شدند.
وی عنوان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد شرکت‌کنندگان در این مسابقات در سال جاری به بیش از 8 هزار دانش‌آموز افزایش یابد.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان گفت: در حال حاضر 12 آموزشگاه قرآنی در مدارس شهرستان درمیان فعالیت می‌کنند.
اژدری اضافه کرد: سال گذشته 2 هزار و 500 دانش‌آموز به صورت داوطلب در مدارس قرآن ثبت‌نام کرده بودند و پیش‌بینی می‌شود این میزان در سال جاری با 50 درصد رشد به 5 هزار دانش‌آموز افزایش یابد.
وی هدف از برگزاری این مراسم را ترویج و گسترش علوم قرآنی دانست و عنوان کرد: هرچه معرفت دانش‌آموزان درباره قرآن، علوم و معارف والای آن افزایش یابد به همان اندازه جوانان ما در مقابل تهدیدات فرهنگی دشمن بیمه می‌شوند.
سرپرست آموزش و پرورش درمیان  تأکید کرد: جوانان وظیفه دارند در یادگیری مضامین قرآنی نهایت تلاش خود را انجام داده و بتوانند مفاهیم آن را در زندگی به کار ببرند.
امام جمعه درمیان نیز در این مراسم گفت: اگر تنها 10 درصد سوره‌های قرآن را مطالعه و به دستورات آن عمل کنیم بسیاری از مشکلاتی که هم‌اکنون گرفتار آن هستیم برطرف می‌شود.
حجت الاسلام علی‌اکبر سنجری اظهار کرد: بزرگ‌ترین هدف دشمن دور کردن ملت بزرگ ایران از قرآن و اهل بیت(ع) است، بنابراین به موازات سعى در فهم قرآن و عمل به رهنمودهاى آن، هرگز دشمنان و مخالفان قرآن را نباید از نظر دور داشت.
وی ادامه داد: جدایی مردم از قرآن و تنها توسل به اهل بیت (ع) هیچ فایده‌ای ندارد چرا که قرآن و اهل بیت مکمل یکدیگر بوده و به تنهایی معنایی ندارند.
امام جمعه درمیان با بیان اینکه، تمسک به قرآن و حاکمیت بخشیدن به این کتاب آسمانى جز با شناخت تفکرات انحرافى ضد قرآنى و مقابله با آنها امکان‏پذیر نیست، افزود: همانطور که اگر حق را بشناسیم باطل را نیز خواهیم شناخت و شناخت باطل نیز ما را کمک مى‏کند تا حق را بشناسیم، در مقام عمل نیز حاکمیت بخشیدن به قرآن در جامعه بدون شناخت مخالفان و افکار انحرافى آنان و مقابله با توطئه‏ها و شگردهاى شیطانى آن‌ها در تضعیف عقاید دینى مردم ممکن نیست.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول