اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جشن نوآموزان قرآن در کاشان برگزار شد

خبرگزاری فارس: جشن ‌نوآموزان قرآن ‌با حضور مسئولان کاشان و شرکت گسترده نوآموزان مدارس این شهرستان برگزار شد.

جشن نوآموزان قرآن در کاشان برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، کارشناس مسئول آموزش ابتدایی این شهرستان پیش از ظهر امروز در این مراسم که در دبستان سوزنچی کاشان برگزار شد با اشاره به شرکت 4 هزار و 500 دانش‌آموز پایه اول دبستان در این جشن اظهار کرد: برگزاری جشن قرآن دانش‌آموزان پایه اول دبستان‌های کاشان گامی مثبت و اقدامی عملی در راستای همگانی کردن توجه به قرآن به عنوان یک دستورالعمل در زندگی است.  
محمود خدمتی در ادامه با اشاره به توسعه مراکز قرآنی در شهرستان کاشان خاطرنشان کرد: با اجرای طرح مدارس قرآنی توسط وزارتخانه در سال گذشته در سراسر کشور تعداد 16 مدرسه قرآنی در شهرستان کاشان تأسیس شد که این تعداد در سال جاری به 20 مدرسه افزایش می‌یابد. 
وی از والدین دانش‌آموزان به عنوان الگوی آنان در توجه و تأمل در قرآن نام برد و خواستار برگزاری کلاس‌های آموزش قرآن ویژه والدین دانش‌آموزان در مدارس این شهرستان شد.
مسئول مدرسه مرکزی قرآن کاشان نیز در این مراسم آموزش قرآن به دانش‌آموزان را محور تعلیم و تربیت اسلامی دانست و افزود: این آموزش‌ها به علت دلیل آنکه هدفمند‌ و منسجم نبوده است نتوانسته بهره‌وری در سطح بالایی را در دانش‌آموزان پدید آورد.
حجت‌الاسلام رضا خرمی با بیان اینکه، امروزه در تلاوت قرآن با مشکل روبرو هستیم، عنوان کرد‌: دلیل این امر آن است که هنوز با قرآن انس نگرفته‌ایم و حتی مشاهده می‌کنیم برخی گنجاندن تلاوت روزانه چند آیه از قرآن نیز در برنامه روزانه‌شان کاری دشوار در نظر آنان است.
وی در ادامه کودکان و فرزندان را امانت‌های الهی نزد والدین دانش‌آموزان قلمداد کرد و از آنان خواست نسبت به تربیت و آموزش قرآن به این شکوفه‌های زندگی اهتمام ویژه‌ای داشته باشند. 
رئیس آموزش و پرورش شهرستان کاشان نیز در این آیین گفت: قرآن دریای عظیمی است که نیاز به غواص دارد و هر غواصی که توانمند و با استعداد باشد می‌تواند از این دریای عظیم بیشترین سود را داشته باشد.
حسین حنطه‌ای افزود: قرآن و اهل بیت دو سرمایه عظیم و بی‌جایگزین مسلمانان است و باید بدانیم عزت و آبروی ما در گرو  بها دادن به این دو میراث بزرگ پیامبر(ص) است.
وی قرآن را کتاب زندگی دانست و از دانش‌آموزان کاشانی خواست تا با قراردادن قرآن به عنوان کتاب راهنمای زندگیشان به همه چیزهایی که برای یک زندگی خوب لازم است دست یابند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول