اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقران استان سمنان:

7 موسسه قرآنی در سمنان مجوز قطعی دارند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقران الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: در حال حاضر هفت موسسه قرآنی در این استان مجوز قطعی فعالیت دارند.

7 موسسه قرآنی در سمنان مجوز قطعی دارند
به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، محمد دلالی عصر امروز در نشستی که در همین زمینه برگزار شد، افزود: علاوه بر آن، چهار موسسه نیز مجوز موقت شش ماهه دریافت کرده و دو موسسه دیگر نیز در شرف دریافت مجوز هستند.
وی تصریح کرد: همچنین علاوه بر این هفت موسسه دیگر نیز در حال پیگیری اخذ مجوز هستند.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: مجوز موقت فعالیت موسسات قرآنی شش ماهه است و در این مدت کارشناسی و ارزیابی می‏شوند تا در صورت داشتن شرایط لازم، مراحل صدور پروانه فعالیت قطعی آنان صادر شود.
وی در بخشی دیگر وظایف دارالقرآن الکریم را در سه بخش آموزش، تبلیغ و ترویج و حمایت از فعالیت‏های قرآنی عنوان کرد.
دلالی تصریح کرد: در حوزه آموزش، آموزش‏ها از سطح مبتدی تا تخصصی تحت عناوین آموزش پایه، متوسطه، عالی و تخصصی، پیگیری می‏شود.
مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان اضافه کرد: آموزش‏های تخصصی برای تربیت کادر متخصص همچون تربیت معلم، تربیت آموزشیار، تربیت داور، تربیت ممتحن و تربیت مدرس است.
وی اظهار داشت: در بحث تبلیغ و ترویج، فعالیت‏های مثل برگزاری محافل انس با قرآن، برگزاری جشنواره‏ها و مسابقات و سایر مراسم قرآنی مورد نظر است.
دلالی گفت: همچنین حمایت و سازماندهی موسسات و تشکل‏های قرآنی مردمی و حمایت‏های مادی و معنوی از این گونه موسسات و خانه‏های قرآنی روستایی را از دیگر برنامه‏های دارالقرآن الکریم ذکر کرد.
همچنین مسئول کانون فرهنگی تبلیغی بیارجمند از اعزام مبلغ به مناسبت دهه کرامت به روستای زمان‏آباد خارتوران این بخش خبر داد.
به گزارش فارس از سمنان، حجت‏الاسلام اسماعیل عباس‏نژاد افزود: بنا به درخواست شورای اسلامی روستا و اهالی روستای زمان‏آباد، حجت‏الاسلام علی اسفندیاری به این روستا اعزام شد.
وی تصریح کرد: اقامه نماز جماعت، تبیین شخصیت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) پاسخ‏گویی به احکام شرعی و شبهات دینی از مهم‏ترین وظایف این روحانی اعزامی است.
عباس‏نژاد اظهار داشت: اعزام روحانی به روستاهایی که فاقد روحانی هستند یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان است که در مناسبت‌های ملی و مذهبی صورت می‌گیرد.
مسئول کانون فرهنگی تبلیغی بیارجمند با اشاره به اینکه 15 روحانی در بخش بیارجمند مشغول به امر تبلیغ هستند، خاطرنشان کرد: این اعزام از هفت مهر آغاز و تا 17 این ماه ادامه دارد.
از تولد حضرت معصومه (س) تا تولد برادر بزرگوارش امام رضا (ع) دهه کرامت نامیده می‏شود.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول