اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پروژه‌های علمی مشترک؛

آلودگی‌های زیست محیطی خوزستان بررسی می‌شود

خبرگزاری فارس: آلودگی‌های زیست محیطی و مخاطرات دریایی و سواحل خوزستان در پروژه‌های علمی مشترک اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان و سازمان زمین‌شناسی و آهن‌آلات معدنی بررسی می‌شود.

آلودگی‌های زیست محیطی خوزستان بررسی می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان از انعقاد تفاهمنامه همکاری میان این اداره کل و سازمان زمین‌شناسی و آهن آلات معدنی کشور خبر داد.
تورج همتی همکاری در انجام پروژه‌های علمی مشترک در زمینه تعیین آلودگی‌های زیست محیطی، مخاطرات دریایی و سواحل، آموزش کادر فنی و متخصص و امکان استفاده از دوره‌های آموزشی کوتاه مدت را از مفاد این تعهدنامه عنوان کرد و گفت: همکاری متقابل طرفین در زمینه پروژه‌های تحقیقاتی و دانشجویی و پروژه‌های اولویت دار در استان، استفاده متقابل از فضاهای آزمایشگاهی، برقراری ارتباط و تفاهم نامه‌های بین المللی با مراکز دریایی معتبر دنیا، تبادل تمام اطلاعات و گزارش‌ها در چارچوب مقررات از جمله مفاد این تعهدنامه است.
وی هدف از انعقاد این تفاهم نامه را فراهم آوردن چارچوب کلی برای ارتقا و بهبود محیط زیست در منابع پایدار بوم‌شناختی و استفاده از توانمندی‌های دو سازمان در راستای بهسازی محیط زیست و کاهش آلودگی‌ها عنوان کرد.
مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان همچنین از کشف هشت بهله پرنده شکاری در نخستین هفته فصل بازگیری ماموران یگان حفاظت اداره محیط زیست شهرستان شادگان خبر داد.
وی افزود: این تعداد پرنده شکاری از چهار متخلف شکار و صید در محدوده تالاب بین‌المللی شادگان کشف و ضبط شده و متخلفان نیز به منظور پیگیری مراحل قضایی به مقامات قضایی شهرستان معرفی شدند و پرندگان شکاری بعد از طی مراحل قانونی با حضور آقای مهندس تورج همتی مدیر کل حفاظت محیط زیست خوزستان و جمعی از کار‌شناسان و نیروهای اجرائی یگان حفاظت در زیستگاه طبیعی منطقه رهاسازی شدند.
همتی افزود: از این متخلفان علاوه بر هشت بهله پرنده شکاری، تعداد ۲۲ قطعه قمری و ۳۷ عدد تور صید پرندگان شکاری نیز کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: یگان حفاظت این شهرستان در نخستین هفته از فصل بازگیری و در شهرستان شادگان تعداد ۲۵ کوخه را که توسط متخلفان شکار و صید احداث شده بود تخریب کردند.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول