اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان:

شناسایی منشا‌ جرم برای پیشگیری جرائم ضروری است

خبرگزاری فارس: دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: هر چند در امر جلوگیری از وقوع جرائم پیشگیری بهتر از درمان است اما باید سر منشاء جرم شناسایی و افزایش آگاهی مردم بیشتر شود.

شناسایی منشا‌ جرم برای پیشگیری جرائم ضروری است
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدرضا حبیبی امروز در همایش نگهبان محله در جمع رؤسا و مدیران عامل و نگهبانان محلات با اشاره به این که مسئولیت نگهبانی و حفاظت از دو منظر اعتقادی و دینی و نیز پیشگیری از وقوع جرم قابل بررسی است، اظهار داشت: در روایتی منقول از رسول خدا (ص) در روز قیامت چندین چشم در روز قیامت گریان نمی‌شود که یک مورد آن چشمانی است که برای آرامش مسلمین بیداری می‌کشد و این مصداق پاداش آخرتی بوده شامل حال این نگهبان امنیت است.
وی با بیان اینکه این روحیه باید تقویت شود، افزود: وقتی هدف، خدمت به خدای متعال باشد ارزش کار دو چندان می‌شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان تصریح کرد: مبنای اصل 156 قانون اساسی که وظایف پیشگیری از جرم را به عنوان وظیفه‌ای اصلی مطرح می‌کند، اگر انجام نشود، تمامی عوامل درگیر این امر می‌شوند.
وی با بیان اینکه باید در راستای پیشگیری سر منشاء جرم باید شناسایی شود، ادامه داد: تا سر منشاء یک جرم پیدا نشود سایر موارد پیشگیری موثر نخواهد بود.
حبیبی به بیان اهمیت پیشگیری بهتر از درمان تاکید کرد و افزود: در وقوع برخی جرائم نباید دنبال یک دلیل بود، بلکه باید ریشه‌یابی کرد تا بتوانیم آن مورد را برطرف کنیم.
وی با بیان اینکه در بسیاری از موارد مردم نیز در این امر دخیل هستند، بیان داشت: امر پیشگیری کار یک قوه نیست و باید در این راستا آگاهی و اطلاعات مردم را بالا برد.
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان آشنایی به حق و حقوق شهروندی را از جمله این موارد دانست و گفت وقتی از مردم از حق و حقوق خود با خبر باشند نه اجازه دست درازی به کسی در تصرف حق خود می‌دهند و نه خود حق دیگران را ضایع می‌کنند.
وی از دیگر موارد دخیل در این امر را تربیت خانواده برشمرد و اضافه کرد: خانواده، اجتماع و تربیت صحیح در امر پیشگیری موثر است که البته این امر از عهده وظایف قضایی و انتظامی خارج است.
حبیبی به معضلات زمینه‌های جرم و چالش‌های وقوع جرم همانند بیکاری و مشکلات تهاجم فرهنگی و سایر موارد اشاره کرد و ادامه داد: باید برای کاهش جرم فرصت‌های ارتکاب جرم از مجرم گرفته و ابرازهای جرم از دست مجرمان گرفته شود.
وی ادامه داد: حضور فیزیکی پلیس تنها کافی نیست و باید برای حضور مقتدرانه تجهیزات جدید در اختیار این نهاد امنیتی قرار داده شود.
دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان با تاکید به اینکه برخی جرائم ریشه‌های بین‌المللی دارد و از وسایل ارتباطات گسترده صورت می‌گیرد، افزود: نمی‌توان با حضور صرف فیزیکی پلیس می‌توان با این جرائم مقابله کرد.
وی تاکید کرد: در چارچوب مقررات، پلیس باید مجهز به وسایل الکترونیکی و روز مقابله با جرائم باشد.
حبیبی نگهبان محلات را در جلوگیری از وقوع جرائم بسیار تأثیرگذار دانست و بیان داشت: این نگهبانان منطقه جغرافیایی و محلات را برای افراد ناشناس و افرادی که قصد ارتکاب جرم دارند، ناامن می‌کند.
وی درس عبرت و اجرای احکام اسلامی و برخورد صحیح و با قاطعیت را بر انجام این جرائم تأثیرگذار و قابل مشهود در قوه قضائیه دانست.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول