اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئولان شهرستان نور:

دستگاه قضا تکدی‌گری را جرم تلقی کند

خبرگزاری فارس: اعضای ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان نور از دستگاه خواستند تا تکدیگری را جرم به حساب آورند.

دستگاه قضا تکدی‌گری را جرم تلقی کند
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، تکدی‌گری به‌عنوان یک معضل در جامعه ایرانی مطرح و جلسات مکرر و متعدد ستاد ساماندهی در فرمانداری‌های شهرستان‌ها و استانداری‌ها برگزار شده و می‌شود، اما همچنان این امر به‌عنوان یک مشکل و معضل گریبانگیر بیشتر شهرهای کشور است و اثرات نامطلوب فرهنگی، اجتماعی، روحی و روانی در پی دارد.
در جلسه شامگاه دیروز ستاد ساماندهی متکدیان شهرستان نور، شهردار نور با تاکید بر اینکه تکدی‌گری از سوی دستگاه قضا به‌عنوان جرم تلقی و با آن برخورد شود، بیان داشت: بدون حضور دستگاه قضا به نتیجه مطلوب نمی‌رسیم.
جبار فرجی نبود بستر مناسب برای برخورد با این معضل را از مشکلات برخورد با متکدیان دانست و گفت: لزوم بستر مناسب و باز در مقابله با متکدیان و تکدی‌گری ضروری است.
شهردار رویان نیز بر ورود دستگاه قضایی و صدور احکام مقتضی برای متکدیان تاکید کرد و گفت: راه حل اصولی برخورد با این معضل برخورد پلیسی و قضایی است.
مرتضی مومنی شناسایی متکدیان و بررسی وضعیت زیر پوشش بودن آنان در سایر شهرستان‌ها را نیز ضروری دانست و افزود: ایجاد مکان نگهداری متکدیان برای جمع‌آوری و انتقال متکدیان به آن مکان نیز لازم است.
رئیس بهزیستی نور با اشاره به اینکه مقرر شده بود در شهرهای بالای 500 هزار نفر جمعیت مراکزی برای نگهداری متکدیان احداث شود، بیان داشت: متکدیان سایر شهر نیز به آن مرکز منتقل شوند.
غلامرضا تقی پور بیان داشت: متکدیان سازماندهی شده‌اند و رابطانی هم دارند که آنها را کنترل و آموزش می‌دهند به‌حدی که در موقع جمع‌آوری اسامی واقعی خود را اعلام نمی‌کنند.
وی تصریح کرد: میزان پائین مستمری، مبلغ 32 هزار تومان برای هر نفر و 60 هزار تومان برای تا پنج نفر پاسخگوی امرار معاش آنها نیست و بنا به اعتراف و اذعان آنان این مبلغ در یک روز و حتی یک ساعت را به دست می‌آورند.
شهردار چمستان نیز متذکر شد: چنانچه فقط تکدی‌گری را نتوان جرم مسلم و مشهود تلقی کرد می‌توان بحث اغفال افراد برای تکدی‌گری و موضوع هرمی بودن آنان با سازماندهی شدن در امر تکدی را جرم و افراد مرتبط را مجرم تلقی کرد و با این تلقی دستگاه قضایی ورود پیدا کند و با آنان برخورد جدی کند.
سعید شادمهر در پایان اذعان داشت: با این عمل محیط برای حضور متکدیان ناامن شده و جرات حضور در شهرستان را پیدا نخواهند کرد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول