اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

نام پلیس باید برای مجرمان وحشت‌آفرین باشد

خبرگزاری فارس: استاندار قم گفت: نام پلیس باید برای مجرمان وحشت‌آفرین بوده تا در مقابل هنجارشکنان، بازدارندگی داشته باشد.

نام پلیس باید برای مجرمان وحشت‌آفرین باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین موسی‌پور ظهر امروز در نشستی با حضور فرماندهان نیروی انتظامی استان قم، از تلاش‌های ناجا تقدیر کرد و گفت: تبدیل روز نیروی انتظامی به هفته‌ نیروی انتظامی کاری بسیار شایسته بود که توسط مسئولان ناجا انجام شد.
وی در ادامه افزود: ظرفیت نیروی انتظامی بسیار بالا است و حتی تبدیل هفته نیروی انتظامی به دهه نیروی انتظامی نیز امکان‌پذیر است چراکه به عقیده مسئولان و مردم، هر روز، روز نیروی انتظامی است.
استاندار قم با بیان اینکه کار در نیروی انتظامی بسیار دشوار است، اظهار داشت: کار در ناجا بسیار مهم و در عین حال بسیار سخت است چراکه نیازمند آمادگی‌های فکری و ذهنی، جسمی، روحی و معنوی است.
وی با اشاره به الزامی بودن وجود سه بعد روحی، جسمی و فکری برای کارمندان ناجا، اعلام کرد: وجود این سه بعد برای خوب انجام دادن وظایف یک کارمند نیروی انتظامی الزامی است چراکه نیروی انتظامی دارای قدرت و ابزار است و هر کس که این دو عنصر را داشته باشد، در معرض خطر است.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه پوشیدن لباس نیروی انتظامی افتخار است، افزود: حفظ حرمت لباس نیروی انتظامی بسیار مهم است و این مورد به‌دست نخواهد آمد مگر اینکه روحیه معنوی و اعتقادی کارکنان نیروی انتظامی تقویت شود.
وی با اشاره به اهمیت تقوا در سمت‌دهی به افکار و رفتار کارکنان ناجا، اعلام کرد: تقوا پاسبان پاسداران از امنیت است به‌این معنا که تقوا نگهبان کارکنان نیروی انتظامی در برابر وسوسه‌ها و کج‌روی‌ها است و می‌تواند این افراد را از لغزش‌ها دور کند.
استاندار قم با بیان اینکه زندگی بدون امنیت معنا پیدا نمی‌کند، گفت: بدون امنیت که یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی است، حتی طعم غذا برای انسان لذت‌بخش نخواهد بود چراکه امنیت مهمترین عنصر در کسب آرامش اجتماعی است، همچنین بدون امنیت، زیرساخت‌ها و زیربناهای زندگی، توسعه و پیشرفت فراهم نخواهد شد.
وی با اشاره به وظیفه نیروی انتظامی در تحقق عدالت اجتماعی اظهار داشت: قسط و عدل از اهداف حکومت دینی است و نیروی انتظامی مامور برپایی عدالت در جامعه است اما باید مراقب باشد که رفاقت‌ها و کدورت‌های موجود باعث بی‌عدالتی و پایمال شدن حقوق دیگران نشود.
حجت‌الاسلام والمسلمین موسی‌پور با بیان اینکه ایجاد نظم، امنیت و آرامش از دیگر وظایف پلیس است، گفت: مهم‌ترین هدف دشمنان نظام نابودی سه عنصر نظم، امنیت و آرامش در جامعه است و از تمام ترفندها و راهکارها برای رسیدن به نقشه‌های شوم خود استفاده می‌کند.
وی در ادامه افزود: مقابله پلیس با این نقشه‌ها نیازمند آمادگی همه جانبه در ابعاد روحی، جسمی، فکری و تجهیزاتی است به شکلی که نیروی انتظامی از آخرین آموزش‌ها و تجهیزات روز دنیا بهره‌مند باشد و نقشه‌های شوم دشمنان نظام را شناسایی کرده و در راستای مقابله با آنها نقشه مناسبی را طراحی کند.
استاندار قم تعامل با مراکز علمی و فرهنگی را از عوامل تاثیرگذار در موفقیت پلیس در جامعه دانست و اظهار داشت: زمانی موفقیت برای نیروی انتظامی استان به‌دست می‌آید که با اقشار مختلف مردم همکاری و مشارکت داشته باشد تا از ظرفیت‌های مردمی در یاری پلیس‌ و پالایش اطلاعات استفاده شود.
وی با اشاره به سخن رهبری در مورد پلیس، گفت: نام پلیس باید برای مجرمان وحشت‌آفرین بوده تا در مقابل هنجارشکنان، بازدارندگی داشته باشد این در حالی است که ذکر این نام برای مردم عادی و پیروان از قانون آرامش‌بخش است و این امر میسر نخواهد شد مگر با حفظ ادب و احترام، تواضع و فروتنی در مقابل مردم عادی و کسانی که به آنها ظلم شده است.
حجت‌الاسلام و لمسلمین موسی‌پور در ادامه الزامی بودن وجود نظارت بر ارکان مختلف ناجا را یادآوری کرد و افزود: خود کنترلی و نظارت درون سیستمی از جمله مواردی است که باید ضمن تزریق معنویت و سالم‌سازی کارکنان، مورد توجه قرار گیرد که بهترین نوع آن نظارت‌های غیر مسقیم و سرزده است.
وی با بیان اینکه کارگروه ویژه‌ای با هدف تبدیل شهر قم به شهر پاک، در استان تشکیل شده است، گفت: شاخص‌های امنیتی در استان بالا است اما این آمار در حد و اندازه‌های شهر مقدس قم نیست چراکه وجود حتی یک ناهنجاری در شهر قم، مایه شرمندگی است.
استاندار قم با اشاره به جایگاه شهر قم در دنیای اسلام، اظهار داشت: شهر قم باید به شهر نمونه کشور در زمینه‌ امنیت تبدیل شود و این هدف جز با تلاش دستگاه‌ها و خود مردم شهر مقدس قم محقق نمی‌شود.
انتهای پیام/ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول