اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی:

طرح پرورش میگو در خراسان شمالی اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی از اجرای طرح پرورش میگو برای نخستین بار در این استان خبر داد.

طرح پرورش میگو در خراسان شمالی اجرا می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، علی‌اصغر شریفی بعد از ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز دامپزشکی اظهار داشت: این طرح به صورت پایلوت در خراسان شمالی در یکی از مناطق اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینکه مقدمات اجرای طرح تولید میگو در خراسان شمالی در حال انجام است، افزود: بر اساس بررسی‌های انجام شده امکان پرورش و تکثیر میگو در برخی از مناطق این استان وجود دارد.
شریفی با بیان اینکه به احتمال قوی این طرح در جاجرم اجرا شود، تصریح کرد: یکی از سرمایه گذاران نیز برای اجرای طرح پرورش و تکثیر میگو در استان اعلام آمادگی کرده است.
وی گفت: البته سایر شهرستان‌های این استان نیز در زمینه تکثیر میگو قابلیت داشته که نیاز به ورود سرمایه گذاران است.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی امروز صنعت میگو یک صنعت درآمد زا بوده و با اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش می‌تواند بخش درآمدزایی قابل توجهی در استان ایجاد کند.
وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های دامپزشکی خراسان شمالی طی امسال اظهار داشت: بر همین اساس بیش از یک میلیون و 897 هزار نوبت سر دام‌های این استان علیه بیماری‌های مشترک انسان و دام مایه کوبی شدند.
شریفی با بیان اینکه از این میزان یک میلیون 716 هزار نوبت سر علیه بیماری‌های سیاه زخم بوده است، تصریح کرد: امسال همچنین دو میلیون و 286 هزار نوبت سر دام خراسان شمالی علیه بیماری‌های واگیر اعم از؛ آبله و تب برفکی مایه کوبی شدند.
وی اقدامات دامپزشکی خراسان شمالی در زمینه بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی اعم از، مواد لبنی، پروتئینی را برشمرد و گفت: در همین مدت 17 هزار و  889 مورد بازدید از این مراکز انجام شد.
مدیرکل دامپزشکی خراسان شمالی اظهار داشت: در این بازدیدها افزون بر 18 هزار کیلوگرم انواع گوشت، ضمائم خوراکی و شیر کشف و معدوم شدند.
وی خاطرنشان کرد: همچنین طی این مدت 5 هزار و 500 کیلو گوشت قرمز و سفید به علت عدم قابلیت مصرف از چرخه مصرف حذف شدند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول