اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل شیلات گلستان خبر داد:

برگزاری نخستین جشن برداشت میگوی وانامی در گلستان

خبرگزاری فارس: مدیر کل شیلات استان گلستان از برگزاری نخستین جشن برداشت میگوی وانامی در استان خبر داد.

برگزاری نخستین جشن برداشت میگوی وانامی در گلستان
به گزارش  خبرگزاری فارس از گلستان به نقل از روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، علی‎اکبر پاسندی اظهار داشت: میگو وانامی پرورش‎یافته در سایت پرورش میگوی گمیشان است که مراسم جشن برداشت آن در روز چهارشنبه 20مهر ماه امسال برگزار می‎شود.
وی تصریح کرد: این مراسم با حضور معاون وزیر جهاد سازندگی و رئیس سازمان شیلات ایران و استاندار گلستان، محمدجواد نظری‎مهر نماینده مردم کردکوی و بندرگز در مجلس شورای اسلامی و همچنین مسئولان بلندپایه استانی برگزار خواهد شد.
مدیر کل شیلات استان گلستان گفت: سایت پرورش میگوی گمیشان 4 هزار هکتاری وسعت دارد که سازمان محیط زیست برای 400 هکتار آن مجوز صادر کرده است.
پاسندی خاطرنشان کرد: هم اکنون با زیرکشت بردن 70 هکتار از مزارع آن و با ذخیره‎سازی 16 میلیون قطعه لارو میگو و با توجه به زمان پرورش آن که حدودا 100 روز است پیش‎بینی می‎شود که مقدار 150 تن میگوی وانامی برداشت شود.
وی خاطرنشان کرد: با شروع فصل صید میگو از 12 مهرماه نخستین برداشت از مزارع پرورش میگو آغاز شده است و تا پایان مهر امسال ادامه خواهد داشت.
پاسندی گفت: با توجه به اینکه نتایج آزمایشگاهی و بررسی‎های کارشناسی صورت گرفته از سوی سازمان دامپزشکی کل کشور و اداره کل دامپزشکی استان میگوی پرورش‎یافته در شمال گمیشان از نظر سلامت عاری از هرگونه بیماری بوده است.
مدیر کل شیلات استان گلستان اضافه کرد: با هماهنگی‎های صورت گرفته 80 درصد از میگوی پرورش‎یافته سایت گمیشان به چهار کشور امارت متحده عربی(دبی)، کویت، لبنان و اسپانیا صادر خواهد شد.
وی اظهار امیدواری کرد: در راستای فرامین مقام معظم رهبری در سال جهاد اقتصادی با فراهم آوردن زیرساخت‎ها و توسعه این سایت گامی بلند در راستای تحقق اهداف دولت خدمتگذار مبنی بر رشد و گسترش اشتغال‌زایی و همچنین توسعه صادرات غیرنفتی برداشته خواهد شد.
انتهای پیام،/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول