اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان شیلات ایران خبر داد:

تولید میگوی پرورشی 8 برابر افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان شیلات ایران گفت: در حال حاضر تولید میگوی پرورشی در کشور بیش از 6 هزار تن است که در برنامه پنجم توسعه باید تولید آن هشت برابر افزایش یابد و به حدود 48 هزار تن در سال برسد.

تولید میگوی پرورشی 8 برابر افزایش می‌یابد
غلامرضا رزاقی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهرم ‌با بیان اینکه در سال جاری کاهش صید میگو نداشته‌ایم، اظهار کرد: در سال 90 به نسبت سال گذشته در استان بوشهر افزایش صید میگو داشته‌ایم و صیادان نیز درآمد خوبی کسب کرده‌اند.
وی افزود: اتفاق خوبی که در صید امسال صورت گرفت این است که 80 درصد از گونه‌های استحصال شده از نوع ببری بوده است.
رزاقی با بیان اینکه حفظ ذخائر میگو در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: افزایش صید ما را قانع نمی‌کند و یکی از برنامه‌های اصلی روی حفظ ذخائر میگو و جلوگیری از صیدهای بی‌رویه و غیرمجاز است.
وی افزود: شیلات ایران با جدیت این برنامه را دنبال می‌کند که امیدواریم شاهد جلوگیری از صیدهای غیر‌مجاز باشیم.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران به اجرای دو برنامه های کلی در بخش شیلات استان بوشهر اشاره و اعلام کرد: نخستین برنامه، افزایش آبزی‌پروری به ویژه پرورش میگو از طریق فعال نمودن مزارع میگو و برگشت دوباره این مزارع به چرخه تولید است.
وی ادامه داد: برنامه دوم نیز مطالعه روی قابلیت‌های دریا است تا بتوانیم در آینده به طوری که به ذخائر نیز آسیب وارد نشود از دریا بهتر بهره‌برداری شود.
رزاقی در خصوص اجرایی شدن برنامه دوم گفت: آبزی‌پروری در قفس در دریا ضمن اینکه تولید و برداشت آبزیان را افزایش می‌دهد سبب ایجاد اشتغال در بخش شیلات نیز خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال مبنی بر علت تعطیلی مزارع میگو در استان تصریح کرد: دلیل عدم فعالیت برخی مزارع میگو بیشتر به بدهی بانکی آن‌ها برمی‌گردد که این موضوع در قالب بسته‌های حمایتی در دولت مطرح شده و به زودی مصوبه جامع و کاملی در این خصوص در دولت نهایی می‌شود.
رئیس سازمان شیلات ایران اضافه کرد: جهاد کشاورزی و شیلات ایران نیز با برسی علل عدم فعالیت مزارع میگو این بسته‌های حمایتی را بازنگری کرده و تمام شرایط حمایتی در آن دیده شده است.
وی تصریح کرد: با تصویب این بسته‌های حمایتی که بدهی بانکی پرورش‌دهندگان میگو نیز در آن دیده شده تحولی در پرورش میگو ایجاد می‌شود و از این طریق تولیدکنندگان به فضای تولید برمی‌گردند.
رزاقی از افزایش تولید میگوی پرورشی در آینده خبر داد و افزود: در حال حاضر تولید میگوی پرورشی بیش از 6 هزار تن در سال است که در برنامه پنجم توسعه باید تولید این میگو هشت برابر افزایش یابد و به حدود 48 هزار تن در سال برسد.
وی در پاسخ به این سؤال که در خصوص جبران خسارات ناشی از آتش‌سوزی سال گذشته شناورهای بندر عامری در تنگستان چه تصمیمی گرفته شده است نیز گفت: نظرات شیلات در این خصوص به هیئت دولت ارائه شده و تصمیم نهایی در هفته آینده اعلام خواهد شد.
بر اثر آتش‌سوزی شناورها در اسکله بندر عامری تنگستان در تیر ماه سال گذشته 17 موتورلنج به طور کامل سوخت و 9 موتورلنج نیز با درصدهای متفاوت آسیب دیدند که در مجموع بیش از 17 میلیارد ریال به صاحبان موتورلنج‌های آسیب دیده خسارت وارد شد.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول