اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان رضوی:

خراسان رضوی جزو 10 استان پایین کشور در تخصیص اعتبارات است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به میانگین سرانه 84 هزار تومان اعتبار عمرانی برای هر نفر در کشور، گفت: استان خراسان رضوی با متوسط سرانه حدود 64 هزار تومان جزو 10 استان پایین در اختصاص اعتبار پروژه‌های عمرانی است.

خراسان رضوی جزو 10 استان پایین کشور در تخصیص اعتبارات است
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد سعید حسین‌پور ظهر امروز در حاشیه نشست خبری آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان خراسان رضوی در جمع خبرنگاران سهم هر ایرانی از بودجه عمرانی کشور را 84 هزارتومان عنوان کرد و اظهار داشت: استان خراسان روی با متوسط سرانه 64.6 هزار تومان جزو 10 استانی است که کمترین سرانه اعتبار عمرانی را از دولت دریافت می‌کند.
وی افزود: 20 استان در کشور بالاتر از متوسط سرانه 84 هزار تومان اعتبار عمرانی اعتبار به آنها تخصیص داده می‌شود و این درحالی است که استان خراسان رضوی با هشت درصد جمعیت کشور حدود 19 هزارتومان پایین‌تر از متوسط سرانه اعتبار عمرانی کشور دریافت می‌کند.
معاون استاندار خراسان رضوی حوزه مسکن و حمل و نقل را جزو حوزه‌هایی که بیشترین اعتبارات استان به آنها اختصاص داده می‌شود، دانست و خاطرنشان کرد: برابر با ضوابط اعتبارات استان در 15 فصل توزیع می‌شود که فصل مسکن با 27 درصد و حمل و نقل با 14 درصد بیشترین اعتبارات را دریافت کرده اند.
وی یکی از مشکلات جدی در زمینه اجرای پروژه‌های عمرانی را دیر ابلاغ شدن اعتبارات خواند و بیان داشت: تاخیر در ابلاغ اعتبارات سبب مبادله دیرهنگام آن در استان شده است و این مشکل که در دوسال گذشته شکل جدی‌تر به خود گرفته سبب تاخیر چهار تا شش ماهه در افتتاح پروژ‌ه‌های عمرانی می‌شود.
حسین‌پور اعتبارات عمرانی جذب نشده استان خراسان رضوی در سال 89 را 360 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: با تلاش‌های صورت  گرفته استان خراسان رضوی با جذب حدود 99 درصد اعتبارات یکی از استان‌های برتر در این زمینه است.
وی ابلاغ و جذب به موقع اعتبارات را شروط لازم برای سرعت در پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی دانست و اظهار داشت: نبود وجود ترتیب مناسب در پرداخت تسهیلات مشکلاتی را برای بخش‌های اجرایی به وجود می‌آورد.
معاون عمرانی استاندار خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرحی برای تامین اعتبارات پروژه‌های عمرانی در داخل استان، تصریح کرد: طرحی را در دست اجرا داریم تا بتوانیم از منابع دیگر استان به صورت موقت و یا به نوعی در قالب ال سی داخلی به صورت منابعی از محل اعتبارات بانکی به شکل تسهیلات به پیمانکاران و دستگاه‌های اجرایی پرداخت کنیم.
وی عنوان کرد: در بودجه سال 90 تمهیداتی برای کمک بیشتر برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های عمرانی در نظر گرفته شده و آن فروش امکانات مازاد دستگاه‌های اجرایی است و برای این کار در استان ستادی را پیش‌بینی کرده‌ایم و به زودی نتایج عملکرد این ستاد اعلام می‌شود.
حسین‌پور افزود: برخلاف گذشته که مبالغ فروش هر نوع اموال دولتی به خزانه دولت برگشت داده می‌شد این قانون به مسئولان استان اجازه می‌دهد که امکانات مازاد دولتی را به فروش رسانده و صرف پروژه‌های عمرانی کنیم.
وی بودجه عمرانی کشور را 35 هزار میلیارد تومان در سال 90 ذکر نمود و خاطرنشان کرد: از کل اعتبارات عمرانی 15 درصد استانی و 85 درصد به وزارتخانه‌ها اختصاص داده می‌شود.
وی افزود: نسبت تخصیص اعتبار عمرانی 15 درصد استانی به 85 درصد کشوری یکی از مشکلات در اجرای پروژه‌های عمرانی است زیرا که هر چه اعتبارات استانی به نسبت کشوری بیشتر باشد قدرت برنامه‌ریزی، نظارت و اجرای پروژه‌ها بیشتر می‌شود. 
انتهای پیام/ر20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول