اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهضت سوادآموزی:

اختصاص 20 درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها به تجهیزات مدارس

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نهضت سوادآموزی ‌گفت: امسال مقرر شده که 20 درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها به امر تجهیزات مدارس اختصاص یابد.

اختصاص 20 درصد اعتبارات عمرانی استان‌ها به تجهیزات مدارس
به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، علی باقرزاده صبح امروز در جمع مدیران مدارس و مجتمع‌های آموزشی نهاوند اظهار کرد: امروز همگرایی زیادی بین مسئولان رده بالای نظام در مورد اهمیت آموزش و پرورش و جایگاه والای آن وجود دارد که در این بین شأن معلم به عنوان عنصر اصلی تعلیم و تربیت باید در حد جایگاه آموزش و پرورش باشد.
وی ادامه داد: با اجرای سیاست‌های جدید در وزارت آموزش و پرورش به دنبال نقش‌آفرینی در توسعه ایران اسلامی هستیم.
رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ایجاد تحول بنیادین را یکی از مطالبات مهم رهبری در آموزش و پرورش برشمرد و اضافه کرد: هم اکنون این تحول به صورت جدی در حال انجام است.
وی گفت: یک همگرایی مثبت نیز در این زمینه بین نهادهای قانون‌گذار نظام اسلامی برای بازنگری در روش‌ها و محتوای آموزش و پرورش ایجاد شده است.
باقرزاده بیان کرد: آنچه در حال حاضر داریم محصول 100 سال آموزش و پرورش تقلیدی است و آنچه که در 10 تا 15 سال آینده به آن می‌رسیم محصول برنامه‌های خودی و نشأت گرفته از تعلیم و تربیت اسلامی و متناسب با نیازهای نظام و برخواسته از ارزش‌های الهی است.
وی ادامه داد: از سال تحصیلی آینده شش پایه در دوره ابتدایی و شش پایه در دوره متوسطه ایجاد می‌شود و در دوره ابتدایی پایه ششم ابتدایی راه‌اندازی می‌شود.
رئیس نهضت سوادآموزی کشور توجه به سه عنصر اساسی در سیاست‌های جدید را از مسائل قابل توجه مسئولان ذکر و عنوان کرد: برای اجرای سیاست‌های جدید در وزارت متبوع توجه جدی به عنصر دانش‌آموز شده و برای این منظور سلامت دانش‌آموزان مد نظر قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته کشور ما از جمله کشورهایی است که در آن میانگین قد بچه‌ها در حال کاهش است و اغلب آنها با ساختار قامتی روبه‌رو هستند که برای رفع این مشکل توجه خوبی به ورزش دانش‌آموزان شده است به طوری که سال گذشته 15 هزار مربی تربیت بدنی در کل کشور استخدام شد.
باقرزاده عنصر دوم را بحث علمی دانش‌آموزان و معلمان عنوان کرد و گفت: در بحث علمی نیز توجه خوبی شده و درصدد هستیم برای هدایت درست دانش‌آموزان هر مدرسه یک مشاور داشته باشد.
وی افزود: علاوه بر آن تخصصی کردن تدریس از امسال کلیک خورده و امسال ارتباط رشته‌های تحصیلی با مورد تدریس به 85 درصد رسیده که باید به صدر در صد برسد.
رئیس نهضت سوادآموزی کشور توجه به تجهیزات و امکانات سخت‌افزاری را از دیگر نکات مورد توجه مسئولان دانست و عنوان کرد: در سال‌های گذشته مقرر شده بود که 12 درصد از مجموع اعتبارات عمرانی استان به تأمین تجهیزات اختصاص یابد که البته این میزان نیز رعایت نمی‌شد اما با دستور مقام عالی وزارت امسال مقرر شده که 20 درصد اعتبارات عمرانی استان به امر تجهیزات مدارس اختصاص یابد.
باقرزاده در خصوص مدارس قرآنی نیز بیان کرد: در سال گذشته 10 هزار مدرسه قرآنی در کل کشور ایجاد شد که امسال این رقم به 20 هزار نفر افزایش می‌یابد ضمن اینکه طرح تربیت 2 میلیون حافظ قرآن نیز در دستور کار قرار دارد.
وی اظهار کرد: بر اساس تحقیقی که انجام شده 50 درصد از اولیای دانش‌آموزان بی‌سواد هستند که ظرف امسال و سال آینده با اولویت اولیای بی‌سواد کار ریشه‌کنی بی‌سوادی برای افراد زیر 50 سال انجام می‌شود.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند نیز گفت: در شهرستان نهاوند 39 مجتمع آموزشی شهری و روستایی وجود دارد که 10 مجتمع شهری آن امسال ایجاد شده است.
علیرضا تکلو افزود: اگر چه در زمینه نوسازی مدارس بیشترین مقاوم‌سازی در این شهرستان انجام شده اما هنوز 34 درصد مدارس ما تخریبی بوده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله وجود دارد.
وی عنوان کرد: در سال جاری در نهاوند 9 مدرسه خاص که چهار واحد آن آموزشگاه تیزهوشان بوده افتتاح شده است.
مدیر آموزش و پرورش نهاوند در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده برنامه پنجم توسعه باید تا پایان برنامه 35 درصد مدارس نهاوند هوشمند شوند که تا کنون 70 مدرسه هوشمند شده‌اند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول