اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور:

2500 معامله عمرانی با نظارت بازرسی اصفهان انجام شد

خبرگزاری فارس: رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان اصفهان گفت: امسال 2 هزار و 500 معامله در بخش عمرانی استان با نظارت سازمان بازرسی اصفهان انجام شد.

2500 معامله عمرانی با نظارت بازرسی اصفهان انجام شد
به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت‌الاسلام سید علی موسوی‌نژاد ظهر امروز در نشست مطبوعاتی خود با اصحاب رسانه به مناسبت برگزاری همایش ارتقا سلامت اداری و جهاد اقتصادی توسط شورای دستگاه‌های نظارتی استان اصفهان اظهار داشت: در هفته آینده در روزهای دوشنبه 18‌و سه‌شنبه 19‌مهرماه سال‌ جاری این همایش با همکاری دستگاه‌های نظارتی در استان اصفهان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه این دستگاه‌ها شامل سازمان بازرسی، اداره کل اطلاعات و دیوان محاسبات است، افزود: به منظور جلوگیری از موازی‌کاری در انجام وظایف جلساتی با حضور تمامی این دستگاه‌ها تشکیل شده که راهکارهای خود در امر نظارت را پیش‌بینی می‌کنند.
رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور و مدیرکل بازرسی استان اصفهان تصریح کرد: کمیته‌هایی برای حضور هر یک از این دستگاه‌های نظارتی تشکیل شده است و در ضمن دو نماینده از هر یک از دو دستگاه دیگر باقی مانده در هر کمیته نیز حضور می‌یابند.
وی با بیان اینکه حدود دو سال است که شورای دستگاه نظارتی در استان اصفهان تشکیل شده است، ادامه داد: در تهران نیز همین شورا با حضور رئیس سازمان بازرسی، وزیر اطلاعات، دادستان کل کشور، رئیس سازمان حسابرسی و دیوان عدالت اداری حضور دارند.
موسوی نژاد افزود: با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها مدیران زیرمجموعه ما و افرادی که تحت چتر نظارتی سازمان بازرسی قرار دارند دیگر نمی‌توانند عملکرد خود را مخفی نگه داشته و از بروز تخلف بدین ترتیب جلوگیری می‌شود.
وی با اشاره به اینکه مهمترین وظیفه سازمان بازرسی پیشگیری است، گفت: هنگامی که دستگاه‌ها با اطلاع‌رسانی رسانه‌ها متوجه باشند که چتر نظارتی ما گسترده است کمتر به خود اجازه تخلف می‌دهند که این موضوع هم سبب حفظ نیروها و هم سبب پیشگیری از هدر رفت بیت‌المال می‌شود.
 مدیرکل بازرسی استان اصفهان با اشاره به اختلاس اخیر در کشور گفت: همین اتفاق بسیاری از زمان مسئولان ما را هدر داد و برای کشور خسارات فراوانی را نیز به وجود آورد.
وی با بیان اینکه هرچه کار نظارتی با گستردگی بیشتری انجام شود به طور قطع تاثیرگذاری در پیشگیری نیز افزایش می‌یابد، ادامه داد: با معرفی این شورای دستگاه نظارتی از سوی رسانه‌ها و خبرنگاران تا حدودی به این هدف دست می‌یابیم.
موسوی‌نژاد تصریح کرد: نهادهای عمومی، بانک‌ها، شهرداری‌ها و دولت به معنای اعم آن تحت نظارت و بازرسی سازمان بازرسی استان قرار دارد که به زودی استانداری اصفهان نیز عضو شورای دستگاه نظارتی استان قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه بر اساس ماده221 قانون پنجم توسعه برای نظارت و ارتقای سلامت اداری شورایی تشکیل شده است، گفت: هر سه قوه در کشور نمایندگانی در این شورا دارند که وزیر اطلاعات و معاون راهبردی رئیس جمهور از قوه مجریه، دیوان محاسبات و نایب رئیس مجلس از قوه مقننه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و رئیس دیوان عدالت اداری از قوه قضاییه در این شورا حضور دارند.
مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان ادامه داد: دادستان کل کشور نیز به عنوان مهمان در این شوار حضور دارد.
وی با تاکید بر اینکه یکی از وظایف سازمان بازرسی آشنا کردن مدیران با قوانین است، افزود: امسال در جلسات کمیسیون‌ها در بخش عمرانی 2هزار و 500 معامله با حضور نماینده سازمان بازرسی استان انجام شد.
موسوی‌نژاد ادامه داد: مسئولان موظفند زمان بازگشایی پاکت‌ها را 15 روز پیش از برگزاری معاملات و مناقصات به سازمان بازرسی اعلام کنند.
وی با اشاره به اینکه معاملات ابطال ‌شده روزبه‌روز در استان اصفهان رو به افول است، گفت: این در حالی است که تعداد معاملات رو به صعود است که تمام آن نتیجه نظارت است.
مدیرکل سازمان بازرسی استان اصفهان در مورد نظارت از طریق مجازی افزود: سامانه ورود اطلاعات معاملات دولتی راه‌اندازی شده است و هم‌اکنون ادارات اطلاعات در مورد معاملات خود را موظف‌اند در این سامانه وارد کنند.
وی بیان کرد: البته استان اصفهان پایلوت این سامانه بوده است و هم‌اکنون این سامانه به حد تکامل نرسیده است و در حال تکمیل شدن است.
موسوی‌نژاد افزود: سامانه رسیدگی به شکایات مردمی نیز به آدرس shekayat.bazrasi.ir در استان راه‌اندازی شده است که مردم می‌توانند شکایات خود در موارد مربوطه را از طریق این سایت اعلام کنند.
وی تنظیم برنامه سالانه را از دیگر وظایف سازمان بازرسی عنوان کرد و گفت: بازرسی‌های این سازمان از روش محیطی به موضوعی تغییر یافته است.
رئیس منطقه شش سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: برنامه‌ها و بازرسی‌های فوق‌العاده از دیگر وظایف سازمان بازرسی است که با تشخیص قوه قضاییه، رئیس سازمان بازرسی کل کشور یا کمیسیون اصل 90 انجام می‌شود.
انتهای پیام،/‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول