اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌های کشور:

1600 نفر از محکومان زندان‌ها حافظ قرآن هستند

خبرگزاری فارس: مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور گفت: هم‌اکنون یک هزار و 600 نفر از محکومان زندان‌ها حافظ قرآن هستند.

1600 نفر از محکومان زندان‌ها حافظ قرآن هستند
به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، حجت‌الاسلام محمدمحسن ربانی بعد از ظهر امروز در حاشیه برگزاری چهاردهمین مسابقات قرآن کریم کارکنان زن زندان‌های کشور در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: 13 نفر از این محکومان حافظ کل قرآن کریم بوده و بقیه از یک تا 20 جزء قرآن را حفظ هستند.
وی با بیان اینکه محکومانی که حافظ قرآن باشند، از تخفیفاتی در مجازات و یا مرخصی‌ها برخوردار خواهند شد، افزود: حتی در صورتی که شرایط آزادی محکومان حافظ قرآن فراهم باشد، با هماهنگی مراجع قضایی اقدام لازم در این راستا انجام می‌شود.
حجت‌الاسلام ربانی کسب رتبه‌های ممتاز را نیز در مسابقات سراسری مددجویان زندان‌های کشور از دیگر موارد مشمول این تشویق‌ها بیان کرد.
وی یادآور شد: البته استفاده از مرخصی‌های فوق‌العاده، تخفیف در مجازات و یا آزادی زندانیان منوط به کسب امتیازها در حد نصاب لازم است.
وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 250 دارالقرآن در سطح زندان‌های کشور فعالیت می‌کنند، گفت: این مراکز در ارتباط با فعالیت‌های قرآنی و ترویج آموزه‌های این کتاب آسمانی فعالیت دارند.
مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور فعالیت‌های آموزشی را از مهم‌ترین برنامه‌های دارالقرآن این سازمان عنوان کرد و افزود: این آموزش‌ها در رشته‌های مختلف حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، تفسیر، تجوید و صوت و لحن برگزار می‌شود.
به گفته وی، این آموزش‌ها برای کارکنان زندان‌ها اعم از زن و مرد و سربازان و همچنین مددجویان ارائه می‌شود.
حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: این مسابقات به صورت مسابقات مراکز زندان، استانی و نهایتاً کشوری برگزار شده و از نفرات برتر تجلیل به عمل می‌آید.
وی از برگزاری مسابقات مددجویان سازمان زندان‌ها در آبان امسال در بندرعباس خبر داد و گفت: در این مسابقات مددجویان زندان‌های سطح کشور حضور خواهند داشت.
مسئول دارالقرآن سازمان زندان‌ها، اقدامات تأمینی و تربیتی کشور اظهار داشت: سال گذشته از این مسابقات استقبال خوبی شده و 29 استان کشور شرکت داشتند.
وی با اشاره به نقش قرآن در خودسازی انسان گفت: زمانیکه زندانیان با قرآن مأنوس شده، ضمن هدایت در روح و روان آنان تأثیر بسزایی داشته و بازگشت به زندان را به شدت کاهش می‌دهد.
حجت‌الاسلام ربانی با بیان اینکه شرکت در برنامه‌های قرآنی زندان‌ها اجباری نیست، یادآور شد: در این دوره‌ها زندانیان صرفاً بر اساس نیازهای روحی و روانی در این دوره‌ها شرکت می‌کنند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول