اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان‌وبلوچستان:

نسل امروز باید حافظ اهداف شهیدان باشند

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: نسل امروز باید طوری تربیت شوند که حافظ ارزش‌های اسلامی و اهداف بلند شهیدان باشند.

نسل امروز باید حافظ اهداف شهیدان باشند
به گزارش خبرگزاری فارس از سراوان، غلامرضا محمدقاسمی پیش از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان سراوان در محل فرمانداری ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی استان اظهار داشت: آموزش و پرورش مسجد انقلاب و معلمان امام جماعت این مساجد هستند.
وی با توجه به جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن افزود: امروز باید نسلی تربیت کنیم که حافظ ارزش‌های قرآن و اسلام و اهداف بلند شهیدان باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان بیان کرد: تعداد 550 هزار نفر دانش آموز در سطح استان در 25 هزار کلاس مشغول به تحصیل هستند.
محمدقاسمی در ادامه خبر از راه‌اندازی 784 مدرسه قرآنی، 184 مجتمع شهری و 300 مدرسه طرح هوشمند، 18 مدرسه ورزشی و برگزاری طرح همگام با قرآن در تمامی مدارس راهنمایی استان داد.
وی گفت: خریداری کتب درسی به مبلغ 30 میلیارد ریال و واریز 14 هزار میلیارد ریال کمک سرانه به حساب مدارس استان و اعزام 27 هزار دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه برای اعزام به مناطق جنگی جنوب از مهم‌ترین برنامه‌های این اداره کل در سال تحصیلی جدید است.
مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان  اضافه کرد: همچنین توسعه عدالت آموزشی و تدوین سند راهبردی مشکلات آموزش و پرورش استان و ساماندهی نیروهای انسانی و فضاهای آموزشی و منابع مالی و تخصصی کردن تدریس برای ارتقاء کیفیت آموزش از دیگر برنامه‌های مهم آموزش و پرورش استان در سال تحصیلی جاری است.
علی عرفانی مدیر آموزش و پرورش سراوان نیز در این جلسه گفت: تعداد 29 هزار و 529 دانش‌آموز در هزار و 248 کلاس درس در شهرستان سراوان سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.
فرماندار سراوان هم اظهار داشت: آموزش و پرورش به عنوان کلید پیشرفت و توسعه کشور محسوب می‌شود.
محمداکبر چاکرزهی بیان کرد: امروز موفقیت‌های علمی، پزشکی و فضایی کشور که خواری بزرگ در چشم دشمنان این مرز و بوم است را مدیون زحمات معلمان، دبیران و مسئولان نظام آموزش و پرورش کشور هستیم.
امام جمعه شهرستان سراوان نیز در ادامه جلسه طی سخنانی پیرامون اهمیت علم و دانش از دیدگاه قرآن و روایات اظهار داشت: علم و دانش مایه  خیر و نیکی و سعادت انسان و جامعه است.
حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان پیشرفت ایران اسلامی را در زمینه‌های علمی با توجه به تحریم‌های دشمنان را به برکت تولید علم و دانش عنوان کرد.
وی بر تربیت نسلی خلاق و متوسطه تأکید کرد و گفت: باید برای ترویج فرهنگ قرآنی در مدارس آموزش و پرورش از نیروهای توانمند و کار آزموده و با تجربه قرآنی استفاده کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول