اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صافی گلپایگانی:

نسل جدید انقلاب حافظ خون شهدا باشد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید با بیان اینکه ما ملتی هستیم که سابقه‌ای درخشان داریم و باید این سابقه را در تاریخ نگهداری کنیم، گفت: نسل جدید باید این رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا را حفظ و نگهداری کند.

نسل جدید انقلاب حافظ خون شهدا باشد
به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در دیدار گروه عقیدتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار کرد: جوانان ما در جنگ تحمیلی با رشادت، شجاعت، قدرت و قوت ایمان خود حماسه بزرگی را رقم زدند و بدین ترتیب مشخص شد ایمان بشر و اعتماد انسان به خدا تا چه حد کارساز است.
وی با بیان اینکه دشمنان با محاسبات دنیایی خود فکر می‌کردند امروز به ایران حمله کنند فردا تهران سقوط کرده است، تصریح کرد: دشمنان تصور نمی‌کردند در ایران چنین قدرت و نیروی الهی باشد که بتواند در مقابل تمام دنیا جهاد کند و همه آنها را بدان شکل مقهور سازد.
این مرجع تقلید با اشاره به اینکه جنگ تحمیلی افتخار بزرگی بود که در تاریخ اسلام برای ما فراهم شد و افتخاری عظیم است که در تاریخ ثبت شد، خاطرنشان کرد: سابقه ندارد که بدین شکل ایثارگری و اظهار ایمان کرده باشیم بنابراین هیچ‌گاه نباید آن را فراموش کنیم چون این مسئله با اهمیت و افتخارآمیزی بود که از این ملت نشان داده شد و ما وارث آن هستیم. 
آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه همیشه باید دفاع مقدس را ارج نهیم و برای بزرگداشت آن برنامه‌های مختلفی داشته باشیم، عنوان کرد: هیچ‌گاه نباید این فداکاری‌ها و شهادت‌های جوانان امت را فراموش کنیم.
وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی برای بسیاری فرصتی بود که به شهادت دست پیدا کنند، گفت: در هیچ بخشی از تاریخ این‌گونه احساس ایمان و اظهار حضور به شهادت فی سبیل الله دیده نشده بود و در زمان حال هم این واقعه بسیار با عظمت و پر افتخاری است که برای جامعه ما فراهم شده است.
یکی از مراجع تقلید با اشاره به اینکه شهدا در راه خدا ایثار و جانفشانی کردند، اظهار کرد: نگه داشتن این  شهادت‌ها و فداکاری‌ها بر عهده نسل جدید است.
آیت‌الله صافی گلپایگانی با تاکید بر اینکه اگر نسبت به مسائل و احکام اسلامی کوتاهی کنیم در قبال تمام شهدا مسئول هستیم، تصریح کرد: شهدا در روز قیامت خطاب به ما می‌گویند که ما در راه خداوند متعال از جان خودمان گذشتیم اما شما نتوانستید این راه را حفظ کنید و ما از صدر تا ذیل باید در برابر شهدا که در راه عظمت اسلام، جان خودشان را فدا کردند، پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه ما ملتی هستیم که سابقه‌ای درخشان داریم و باید این سابقه را در تاریخ نگهداری کنیم، افزود: جامعه، مردم و تمام مسائل اسلامی از جمله عفاف و حجاب باید روی این سیر حرکت کنند و روی همین خط بود که توانستیم و رفتیم این مملکت و اسلام را نجات دادیم و همه ما باید مواظب باشیم که احکام خداوند در جامعه محترم بماند.
استاد حوزه با اشاره به اینکه هویت الهی و امام زمانی و شخصیت مقدس، اسلامی، ملکوتی و قرآنی به واسطه جنگ تحمیلی کسب شد، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواستند اسلام را از بین ببرند و اسلام تنها باقی مانده بود که رزمندگان دعوت قرآن و امام زمان را لبیک گفتند و اگر اسلام از بین می‌رفت معلوم نبود چه اتفاقاتی می‌افتاد.
وی با تاکید بر اینکه دین باید حفظ شود، گفت: همه باید دین را نگه داریم و حول مطالب دینی توجه داشته باشیم تا دین هر چه با عظمت و با شکوه‌تر ظاهر شود.
وی با بیان اینکه شما سپاهیان اسباب رعب دشمنان هستید، گفت: شما این موضوع را برای خودتان افتخار بدانید که اسباب رعب دشمنان و عظمت، قدرت و شکوه اسلام هستید.
این مرجع تقلید در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم بیشتر از اینها باعث مسرت و خوشحالی امام زمان(عج) شوید و بدانید هر چه در مسیر قدرت، شکوه و عظمت اسلام زحمت بکشیم، اولین کسی که خرسند می‌شود امام زمان(عج) است.
انتهای پیام،/م10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول