اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش کاشان عنوان کرد:

احداث یکصد مدرسه توسط خیرین در کاشان

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان، از احداث بیش از یکصد مدرسه توسط خیرین مدرسه‌ساز این شهرستان خبر داد.

احداث یکصد مدرسه توسط خیرین در کاشان
حسین حنطه‌ای در حاشیه مراسم یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: در 50 سال گذشته بیش از یک‌صد مدرسه و حدود یکصد هزار مترمربع زمین توسط خیرین مدرسه‌ساز به آموزش و پرورش شهرستان کاشان اهدا شده‌است.
وی افزود: با وجود کمک‌های قابل توجهی که خیرین مدرسه‌ساز شهرستان کاشان برای ایجاد فضاهای آموزشی داشته‌اند اما همچنان مشکل فرسوده بودن مدارس این شهرستان وجود دارد و نیاز به ترمیم، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس کاشان به طور جدی حس می‌شود.
به گفته وی هیچ گاه و در هیچ برهه‌ای از زمان نیاز آموزش و پرورش به مدرسه تمام نشده و همزمان با احداث مدارس جدید، افزایش دانش‌آموزان به همراه فرسوده شدن فضاهای آموزشی یکی از مهمترین دغدغه‌های آموزش و پرورش است.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان تعداد مدارس با عمر 35 سال این شهرستان را 120 واحد آموزشی اعلام کرد و گفت: این تعداد مدرسه در شهرستان کاشان بر اساس شاخص‌های اعلام شده در ردیف مدارس تخریبی قرار دارند.
حنطه‌ای خاطرنشان کرد: اگر سالانه سه واحد آموزشی 12 کلاسه در شهرستان کاشان افتتاح شده و به بهره‌برداری برسد در خوش‌بینانه‌ترین حالت به 40 سال زمان نیاز است تا تمامی مدارس فرسوده این شهرستان نوسازی شود.
وی ادامه داد: این در حالی است که مدارس ترمیمی امروز، 40 سال دیگر تبدیل به مدارس تخریبی می‌شوند و این چرخه همچنان ادامه داشته و در هیچ مقطعی  از زمان، نیاز آموزش و پرورش به مدرسه تمام نمی‌شود.  
حنطه‌ای مدرسه‌سازی را نیاز امروز و فردای جامعه دانست و ابراز داشت: یکی از خیرین شهرستان کاشان 11 هزار و 500 متر مربع زمین به ارزش چهار میلیارد تومان در بهترین شرایط جغرافیایی شهرستان به علاوه یک فضای آموزشی 12 کلاسه به ارزش بالغ بر پنج میلیارد تومان به آموزش و پرورش اهدا کرده‌است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول