اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور:

500 مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند‌

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور گفت: 500 مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند که نقش بزرگی را در سازندگی ایفا می‌کنند.

500 مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشور فعالیت دارند‌
محمد رضا حافظی در حاشیه حضور در جمع خیرین مدرسه‌ساز استان اصفهان و فریدن در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: در کشور 500 مجمع خیرین مدرسه‌ساز فعالیت می‌کنند که نقش بسیار بزرگی را در سازندگی کشور ایفا کرده‌اند، به‌طوری‌که خیرین مدرسه ساز کشور برای ساخت مدارس در سال جاری دو برابر بیشتر از دولت اعتبار اختصاص دادند و جهاد مدرسه‌سازی به دست خیرین سپرده شده و در 31 استان هسته بزرگ خیرین پایه‌گذاری شده و همچنین بستر علم آموزی بر روی دوش خیرین قرار دارد.
وی افزود: بیش از 125هزار خیر مدرسه‌ساز در کشور هستند که در سال جاری بیش از یک‌هزار و 74 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت مدرسه توسط خیرین قرار داده شده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور تصریح کرد: بیش از 700 نفر خیر در استان فعالیت می‌کنند به‌طوری‌که در سال 90 از مجموع 125مدرسه و پروژه ساخته شده استانی، 54 مدرسه با 239 کلاس و 58هزار مترمربع توسط خیرین با اعتباری بالغ بر 244 میلیارد ریال احداث شده است.
وی اضافه کرد: خیرین مدرسه‌ساز استان حدود 32 میلیارد تومان با هماهنگی اداره کل نوسازی در ساخت مدارس استان مشارکت کرده و اکنون رتبه چهارم کشور را دارا هستند.
حافظی گفت: حرکت بزرگ خیرین مدرسه‌ساز در چهاردهمین سال موجودیت خود قرار گرفته و در امر ایجاد فضای آموزشی به منظور بسترسازی برای فرزندان تلاش می‌کند.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 125هزار خیر مدرسه‌‌ساز در کشور وجود دارند و توانسته‌اند با مشارکت خود در امر مدرسه‌سازی مدارس چهار نوبت را به یک نوبت و دو نوبت ارتقا دهند و دولت نیز همگام با خیرین حرکت کرده و اعتبارات آموزش و پرورش را افزایش داده است.
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز کشور با بیان اینکه در سال 88 اعتبار دولت در امر مدرسه سازی معادل 386 میلیارد تومان بود، بیان کرد: این در حالی است که کمک خیرین نیز به 733 میلیارد تومان می‌رسید و در سال 89 کمک دولت 500 میلیارد تومان و کمک خیرین 744 میلیارد تومان بود.
وی ادامه داد: همچنین در جشنواره سال جاری کمک خیرین مدرسه‌ساز به یک‌هزار و 74 میلیارد تومان در سطح کشور بود، در حالی‌که در امر ایمن سازی مدرسه‌ها یک‌هزار و 180 میلیارد تومان دولت اعتبار تخصیص داد که سهم آن در این امر مقدس 500 میلیارد تومان بود، که در این راستا دو برابر اعتبار دولت خیرین و مردم سرمایه‌گذاری کردند.
حافظی اضافه کرد: در شهرستان فریدن مجمع خیرین مدرسه‌ساز راه‌اندازی شد تا بتوانیم با ایجاد انگیزه در خیراندیشان منطقه این حرکت بزرگ فرهنگی را در سطح استان اصفهان گسترش دهیم.
انتهای پیام،/
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول