اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز:

امسال سال طلایی نهضت مدرسه‌سازی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور از سال جاری که با نام جهاد اقتصادی مزین ‌شده‌است با عنوان سال طلایی نهضت مدرسه‌سازی کشور یاد کرد.

امسال سال طلایی نهضت مدرسه‌سازی کشور است
محمدرضا حافظی در حاشیه مراسم یازدهمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز کاشان در گفت‌وگو  با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: 14 سال است نهضت خیرین مدرسه‌ساز در سطح کشور فعال شده است و خیرین در این مدت بیش از دولت در امر مدرسه‌سازی فعال بوده‌اند.
وی اعتبارات مدرسه‌سازی دولت در سال 88 را بالغ بر 386 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این اعتبار در حالی است که تعهد خیرین در این سال 744 میلیارد تومان بوده‌است.
محمدرضا حافظی یادآور شد: در سال جاری که اعتبارات دولتی به 500 میلیارد تومان افزایش یافت، خیرین یک‌هزار و74 میلیارد تومان هزینه کرده‌اند.
وی با اشاره به افزایش خیرین مدرسه‌ساز نسبت به سال‌های گذشته ابراز داشت: در حال حاضر 125 هزار خیر مدرسه‌ساز در سطح کشور برای احداث فضاهای آموزشی فعالیت دارند.
رئیس جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور در ادامه از توزیع 126 هزار قلک در مدارس کشور خبر داد و گفت: از این تعداد 125 هزار قلک در فروردین امسال به آموزش و پرورش تحویل شد که درون هر یک از این قلک‌ها از پنج هزار تا 25 هزار تومان برای احداث مدرسه کمک شده‌ بود.
حافظی با بیان اینکه در آینده 13 میلیون دانش‌آموز در سطح کشور در مدارس خیرساز مشغول به تحصیل می شوند گفت: در حال حاضر 30 درصد از مدارس کشور توسط خیرین بلند همت مدرسه‌ساز تأسیس شده‌است. 
وی یادآور شد: با ورود خیرین مدرسه‌ساز در عرصه فضاهای آموزشی کشور تمامی مدارس چهار نوبته در سطح کشور تبدیل به دو نوبته و یک نوبته شده‌است.
حافظی خاطرنشان کرد: برای یک نوبته شدن تمامی مدارس هنوز راه طولانی در پیش است و مردم و خیرین نباید تصور کنند با این رقم و اعداد نیاز کشور به فضای آموزشی برطرف شده‌است.
وی همچنین با اشاره به کمک 302 میلیارد تومانی اردیبهشت امسال توسط خیرین مدرسه‌ساز تهران افزود: تهران  در جذب کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز کشور رتبه اول را دارد و بعد از تهران استان‌های خوزستان، خراسان رضوی و البرز قرار دارند. 
حافظی در ادامه از افزایش 500 میلیارد تومانی اعتبارات دولتی و کمک یک‌هزار و 746 میلیارد تومانی خیرین مدرسه‌ساز نیز خبر داد.
وی همچنین به اختصاص اعتباری قابل توجه برای ایمن‌سازی مدارس کشور از محل ذخائر ارزی در سنوات گذشته اظهار داشت: امسال یک‌هزار و180 میلیارد تومان برای ایمن‌سازی مدارس کشور اختصاص داده شده‌است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور در ادامه به تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌ساز در کشورهای امارات، ترکیه، کانادا و در آینده نزدیک در آمریکا اشاره‌ای کرد و گفت: با تأسیس مدارس برای ایرانیان خارج از کشور ارتباط فرهنگی ایرانیان خارج از کشور با داخل کشور به طور مستمر برای ایجاد کارهای خیرخواهانه برقرار است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول