اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم نهبندان:

خدام امام رضا در ترویج فرهنگ رضوی خدمت کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: خدام می‌توانند در ترویج فرهنگ رضوی خدمت کنند.

خدام امام رضا در ترویج فرهنگ رضوی خدمت کنند
محمدرضا صابری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار داشت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در ترویج فرهنگ اهل بیت موثراست.
وی برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید را در استان‌ها بسیار عالی دانست و گفت: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در ترویج فرهنگ اهل بیت موثر است.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز برنامه‌های دهه‌کرامت رضوی در تمام نقاط میهن اسلامی، افزود: برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید یک اقدام مناسب است، اما صرف این هزینه‌ها در برگزاری جشنواره‌ها تاثیر گذاری بیشتری دارد.
وی با بیان اینکه خدام می‌توانند در ترویج فرهنگ رضوی خدمت کنند، گفت: هر کس در هر جایی به بنده خدا خدمت کند و گره از کار کسی باز کند خادم امام رضا(ع) محسوب می‌شود و صرفا حضور در حرم مهم نیست.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید نقش به سزایی در تقویت روحیه معنوی و شوق و اشتیاق مردم در توجه به ائمه اطهار دارد، تصریح کرد: باید سعی کنیم در راستای رفع مشکلات جوانان در زمینه‌های ازدواج، اشتغال و هجمه فرهنگی دشمنان بسیار گسترده‌تر کار شود.
صابری ادامه داد: باید جشن‌ها و فعالیت‌های انجام شده به مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی در راستای گسترش فرهنگ دینی و معنوی در جامعه انجام شود.
وی با بیان اینکه برگزاری جشن‌های دینی و مذهبی در دهه کرامت منجربه تبیین جایگاه ولایت و اهل بیت در جامعه می‌شود، افزود: در دین اسلام در ذهن جوانان بیشترعزاداری‌ها و ذکر مصیبت ماندگار شده است، لذا باید میلاد ائمه با شادی و نشاط خاصی برگزار شود تا موجبات جذب جوانان به فعالیت‌های فرهنگی و دینی فراهم شود.
نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید امسال در کشور عراق اظهار داشت: این اقدام بسیار مطلوب است چرا که ملت عراق سالیان دراز تحت حکومت استکباری صدام قرار داشتند و امروز نیز آمریکائیان مستکبر و ناتو در این کشور مسلمان قرار دارند بنابراین برگزاری این جشن‌ها موجب ایجاد یک روحیه شور و اشتیاق در بین مسلمانان این کشور و ترویج فرهنگ اهل بیت در دیگر مناطق جهان می‌شود.
صابری تصریح کرد: برگزاری جشن‌های مذهبی بنا به شرایط فرهنگی منطقه تاثیر بیشتری دارد چرا که ضرورت برگزاری اینگونه جشن‌ها در مناطق مرزی با توجه به وجود وهابیت، بیشتر حس می‌شود و باید با رونق و گستردگی بیشتر وعمیق‌تری برگزار شود.
انتهای پیام/خ۳۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول