اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان اردبیل:

جشنواره رضوی فرصت بالندگی ایرانیان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت:‌ جشنواره رضوی فرصت بالندگی ایرانیان دلباخته با ساحت اهل بیات عصمت و طهارت است که در قرون متمادی از این عشق و دلدادگی دست برنداشتند.

جشنواره رضوی فرصت بالندگی ایرانیان است
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منصور شرفی شامگاه دیروز در آیین اختتامیه ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی رضوی در اردبیل اظهار داشت: ولایت و امامت رکن اصیل پایداری و شوکت امت اسلامی و جامعه نبوی است که هر چقدر این پایگاه عظیم اعتلا پیدا کند امت  اسلامی به سعادت و کامیابی نزدیک‌تر می‌شوند.
وی با اشاره به وجود شریف امام رضا (ع) در سرزمین ایران و دلدادگی ملت ایران به هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت گفت: امام رضا سلطان سریر عشق و محبتی است که خداوند متعال به عنوان یک ذخیره ارزشمند برای مردم ایران قرار داده است تا این ملت از کرامات و عظمت وجود آن امام همام بهره و استفاده‌ای کامل و مطلوب ببرند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: امروز سرزمین مقدس مشهد محفل وسیع دلباختگان به ساحت نورانی اسلام و معارف اهل بیت است که در کنار حرم شریف اما رضا گرد آمده‌اند تا ترانه عشق و دلدادگی بسرایند و دلباختگی خود را به ساحت آن امام شریف اعلام کنند.
وی در ادامه سخنان خود به برگزاری با شکوه نهمین جشنوراه بین‌المللی امام رضا (ع) در کشورمان اشاره کرد و افزود: سرزمین عاشق اهل بیت عصمت و طهارت و فرهنگ شیعی اردبیل نیز این روزها میزبان ششمین جشنواره مدیحه‌سرایی، چاوشی‌خوانی، تواشیح و ابتهال رضوی بود که عندلیبان شیرین‌سخن عشق و ارادت خود را به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت نشان دادند.
دبیر جشنواره رضوی اردبیل  اظهار داشت: ما به بهانه این رویداد عظیم از هنرمندان و صاحبان ذوق معارف اهل بیت (ع) در اردبیل تقدیر و قدردانی می‌کنیم و معتقدیم تداوم این جشنواره می‌تواند زمینه و بستر خلق آثار گرانبهای دیگری را فراهم کنند.
شرفی بیان داشت: جشنواره رضوی با هدف اشاعه فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی مرتبط با سیره ائمه اطهار، گرامیداشت تولید‌‌کنندگان آثار برتر فرهنگی و هنری و تبیین شایسته سیره، شخصیت و معارف امام رضا و همچنین کمک به انتشار گسترده آثار معنوی و همچنین تکریم از خادمان فرهنگ رضوی برگزار می‌شود.
وی این جشنواره را بهترین نمایش عرض ارادت به ساحت قدسی امام رضا و عشق به خاندان عصمت و طهارت (ع) اعلام کرد.
شرفی ابراز داشت: برای این جشنواره 426 اثر در حوزه‌ها مختلف ارسال شده بود که 876 نفر نویسنده و هنرمند و  مداح اهل بیت آثار خود را به دبیرخانه ارسال کرده بودند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان داشت: ‌از این تعداد آثار 152 اثر در مداحی، 77 اثر در چاوشی‌خوانی 57 اثر در ابتهال، 75 اثر در بخش تواشیح، و 65 اثر در بخش مقالات پژوهشی بوده است.
وی یادآور شد: با انتخاب کمیته داوران از بین این آثار 20 اثر مداحی، 14 اثر تواشیح، 13 اثر ابتهال، هشت اثر چاوشیس‌خوانی و شش اثر در بخش مقالات پژوهشی به مرحله نهایی جشنواره ششم  مدیحه‌سرایی رضوی راه یافتند.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل در پایان با قدردانی از حضور هنرمندان و صاحبان ذوق و هنر در برگزاری باشکوه این جشنواره ابراز داشت: جشنواره امسال نسبت به پنج دوره گذشته با غنا و محتوا و همچنین شکوه حضور هنرمندان و مردم در مشگین‌شهر و اردبیل برگزار شد.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول